شناسهٔ خبر: 68356454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بشار اسد: تصویر رژیم صهیونیستی در غزه سقوط کرده است

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه تصویر رژیم صهیونیستی در غزه سقوط کرده است، گفت: رزمندگان مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن الگو و اسوه هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، روز یکشنبه، در سخنرانی در برابر مجلس سوریه به مناسبت افتتاحیه چهارمین دوره قانونگذاری مجلس، گفت: سوریه یکی از عرصه‌های درگیری در جهان است. انتخابی که پیش روی ماست، بین تأثیرپذیری یا تأثیرگذاری و دستیابی به تعادل است. برای اینکه این تعادل کامل شود، باید سخت کار کنیم، به دنبال راه حل باشیم، به جای تلاش برای تغییر شرایط، تسلیم ناامیدی نشویم و تسلیم شرایط باشیم.

وی افزود: اولین کار جدی این است که شکست را از ذهن خود حذف کنیم. مبارزه ما با عقب‌ماندگی و ناتوانی عده‌ای در عبرت گرفتن و افتادن در تله‌هایی است که در آن گرفتار شدیم بدون آن هیچ دشمن یا حریفی جرات حمله به منطقه ما را نداشت.

رئیس جمهور سوریه، ادامه داد: وضعیت کنونی یک بحران جهانی است و عواقب آن، ما را وادار می‌کند تا سریعتر تلاش کنیم. به این ترتیب، ما به ابتکارات مربوط به روابط با ترکیه که توسط بیش از یک طرف ارائه شده بود-روسیه، ایران و عراق- پرداختیم.

اسد با بیان اینکه با گذشت هر روز بدون پیشرفت (در مذاکرات)، خسارات نه تنها در سمت سوریه، بلکه در سمت ترکیه نیز در حال انباشته شدن بود، ادامه داد: در برخورد با این ابتکارات (برای عادی‌سازی با ترکیه)، ما از اصول و منافع خود شروع کردیم که معمولاً اگر نیت مضر نباشد، بین کشور‌های همسایه تعارض ندارد.

وی گفت: حاکمیت و حقوق بین‌الملل با اصول همه طرف‌های جدی در مورد احیای روابط سازگار است و مبارزه با تروریسم یک منافع مشترک برای هر دو طرف است.

بشار اسد، افزود: ما خاک یک کشور همسایه را اشغال نکردیم تا از آن عقب‌نشینی کنیم و از تروریسم حمایت نکردیم تا از حمایت آن دست برداریم، راه حل این است که رک و راست باشیم و تقصیر را شناسایی کنیم، نه تکبر، چگونه می‌توانیم به مشکلی رسیدگی کنیم که علت واقعی آن را نمی‌بینیم. احیای رابطه (با ترکیه) مستلزم حذف دلایلی است که منجر به نابودی آن شده است و ما از هیچ یک از حقوق خود صرف نظر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: هر فرآیند مذاکره‌ای برای موفقیت نیاز به مرجعی دارد که به آن تکیه شود و یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن جلسات قبلی نبود مرجع است و سوریه همواره بر لزوم عقب نشینی ترکیه از سرزمین‌های تحت اشغال خود و توقف حمایت خود از تروریسم تاکید می‌کند

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه ما تحت هیچ شرایطی از هیچ یک از حقوق خود دست نمی‌کشیم، اظهار کرد: مرحله‌ای که سوریه اکنون از آن صحبت می‌کند، مرحله مبانی و اصول است، زیرا موفقیت آن چیزی است که اساس موفقیت‌های بعدی را ایجاد می‌کند و اظهارات مقامات ترکیه بی‌اساس است، زیرا معیار ما حاکمیت است.

وی گفت: مردم جولان سوریه به ما درس‌های زیادی داده‌اند، آن‌ها نشان داده‌اند که فقدان حاکمیت بر سرزمین خود به معنای سقوط میهن‌پرستی از ضمیر آن‌ها نیست، بلکه به معنای ظهور آن است. زمین به معنای فروش آبرو نیست.

بشار اسد، گفت: رزمندگان مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن الگو، اسوه و نمونه‌هایی هستند که باید در مسیر رهایی، عزت، اقتدار و استقلال کامل دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما