شناسهٔ خبر: 68353744 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۸۴۸ زندانی در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» آزاد شدند

مهر

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۸۴۸ زندانی در پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم از زندان‌های استان آذربایجان غربی آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آئین آزادسازی زندانیان در پویش به عشق امام حسین علیه السلام می‌بخشم در زندان مرکزی ارومیه و با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی. دادستان مرکز استان. آیت الله دیرباز نماینده مجلس خبرگان رهبری و اعضای ستاد دیه استان برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند دستگاه قضائی استان پویش به عشق امام حسین علیه السلام می‌بخشم بود که با همت همه شما عزیزان به نحو شایسته در استان برگزار شد که امروز در کل کشور جاری شده است و استان در چهارمین سال است که این پویش را به راه انداخته و الگویی برای کشور شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: از اول ماه محرم تا کنون ۱۷ مورد قصاص نفس در این مدت کوتاه کمتر از ۴۰ روز در این پویش با سازش خاتمه یافته است که در نوع خود کم نظیر است و نشان دهنده جایگاه رفیع و بلند شهدای کربلا و امام حسین علیه السلام است.

عتباتی خطاب به زندانیانی که حکم آزادی آن‌ها صادر شده بود گفت: مدد بگیرید از انفاس قدسی شهدای کربلا و یادتان نرود به چه مناسبتی آزاد شده‌اید و زندگی دیگری شروع کنید و با پایبندی به اصول و قواعد زندگی اجتماعی و رعایت قوانین اجتماعی زندگی جدید و سالمی را در کنار خانواده خود آغاز کنید.

وی افزود: ۴۲۳ نفر محکومان مالی در این مدت کوتاه آزاد شدند و تعدادی هم از امتیازات قانونی در قالب شورای طبقه بندی بهره‌مند شده‌اند و تعداد ۴۲۵ نفر هم در قالب شورای طبقه بندی آزاد که مجموعاً تعداد ۸۴۸ نفر در ۵ ماهه امسال در کل استان و در خصوص محکومیت‌های مالی و جرایم غیر عمد و برخی جرایم عمد از زندان آزاد شده‌اند.

در ابتدای این مراسم آیت الله دیرباز یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان آذربایجان غربی هم دقایقی در توصیف نهضت عاشورا و اربعین حسینی با مددجویان صحبت کرد و در پایان حکم آزادی تعدادی از زندانیان که در مراسم حضور داشتند به آن‌ها تقدیم و از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پس از مراسم با تعدادی از مددجویان دیدار چهره به چهره کرده و به درخواست‌های آنان رسیدگی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

نظر شما