شناسهٔ خبر: 68343995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آستانه اربعین امام حسین (ع)؛

بیش از ۸۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در آذربایجان غربی آزاد شدند

ارومیه - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: از اول ماه محرم تا اربعین سرور و سالار شهیدان ۸۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آذربایجان غربی آزاد وپرونده ۱۷ فقره قتل عمد منجر به سازش شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی روز شنبه در آئین آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد در ارومیه، اظهار کرد: در مدت ۴۰ روز و با برگزاری پویش به حرمت خون شهدای کربلا می‌بخشم این ۸۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آذربایجان غربی آزاد و پرونده ۱۷ فقره قتل به صلح و سازش منجر شده است.

حجت الاسلام عسگر دیرباز یکی از نمایندگان مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: عشق به امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) تمامی ندارد و پیروان تمامی اقوام و ادیان الهی امروز در هر کجای دنیا عشق و ارادت خود را به سرور آزادگان جهان ابراز می‌دارند.

وی در ادامه گفت: امروز ما شاهد هستیم که به عشق خون شهدای کربلا خانواده‌هایی هستند که از خون عزیزان خود می‌گذرند و بخشش را به قصاص ترجیح می‌دهند.

یکی از نمایندگان مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و بخشش در جامعه تاکید کرد واز تلاش‌های رسانه‌ها و خیرین قدردانی کرد.

نظر شما