شناسهٔ خبر: 68350970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۰ رویداد فرهنگی با محوریت اربعین در خوزستان برگزار شده است

اهواز- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری بیش از ۱۰ رویداد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با محوریت اربعین در خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مجید منادی روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از پوستر نخستین سوگوار خوشنویسی "ناله نی" که در موکب هنر و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مرز چذابه برگزار شد اظهار کرد: زبانِ هنر مهم‌ترین راه انتقال حماسه عظیم اربعین حسینی است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، گردهمایی بزرگ اربعین، به یک جریان کارآمد برای به تصویر کشیدن تمدن نوین اسلامی مُبدل شده و در این بین زبانِ هنر را می توان مهم‌ترین راه انتقال این رویداد عظیم برشمرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به حضور پرشور هنرمندان خوزستانی در مرزهای شلمچه و چذابه و اجرای برنامه های فرهنگی برای زائران اربعین حسینی گفت: برخی اجراهای هنری و رویدادها در محیط پایانه مرزی، برخی در محل موکب ها و بعضی دیگر در شهرستان‌ها بوده است.


منادی با اشاره به برگزاری رویداد ملی "اشک سرخ" گفت: این رویداد با موضوع تئاتر خیابانی، تئاتر میدانی و تعزیه برگزار شد که بیش از ۱۶ اثر از استان‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند.

وی افزود: همچنین رویداد "آواها و نغمه‌های حسینی و عاشورایی" نیز به این مناسبت برگزار شد که به مساله رویدادها، آئین‌ها، نغمه‌ها و آواهای عاشورایی مختلف اقوام و شهرستان‌ها پرداخت.

وی رویداد هنرهای تجسمی کربلا طریق الاقصی را از دیگر برنامه ایام اربعین عنوان و تصریح کرد: این رویداد با استقبال چشمگیر هنرمندان مواجه شد و همچنان نیز در مرز چذابه در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایت‌گری خبرنگاران خوزستانی از پیاده روی عظیم اربعین گفت: باتوجه به اینکه اربعین عظیم‌ترین کنگره، نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل دنیا است ضرورت بازتاب رسانه ای آن همواره ضروری احساس است لذا اعزام روزانه خبرنگاران و عکاسان به مرز چذابه یکی از برنامه های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بود.

به گفته این مقام مسئول، هشتمین همایش آستان جانان، ۱۰ روز زندگی با اهل بیت کربلا (در قالب کتابخوانی، قصه گویی و نقاشی ویژه)، توزیع کتاب بین کودکان و زیارت شهدا (توزیع عکس شهدا زیارت به نیابت از شهید منظور) از دیگر برنامه‌های برگزار شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ایام اربعین بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: همچنین چهارمین سوگواره رسانه‌ای اربعین حسینی با موضوع تولیدات آثار رسانه‌ای و با رویکرد اربعین نیز در حال برگزاری است که تا چند روز پس از اربعین آثار دریافت، پس از آن داوری و اختتامیه برگزار خواهد شد.

نظر شما