شناسهٔ خبر: 68352090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پای دل در مسیر عشق و دلدادگی + فیلم

ساوه - ایرنا - ساوجی‌های به مناسبت اربعین حسینی مسیر حرمین امام‌زادگان سید علی اصغر(ع) تا سید اسحاق (ع) ساوه را با پای دل آمدند و نوای یا حسین در آسمان این شهر را طنین‌انداز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هرسال اربعین حسینی که فرا می رسد دل های عاشقان ایثار و شهادت بی قرار حضور در وادی عشق است.

شیعیان جهان به مناسبت این روز همه ساله در یک گردهمایی عظیم و میلیونی از نجف اشرف تا کربلای معلی را پای پیاده طی کرده و به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای این امام همام می روند.

اما جاماندگان و دلسوختگان از غافله عشق روز اربعین حسینی ساوه با پیاده روی در مسیر ۲ کیلومتری حرم امامزادگان سید علی اصغر (ع) تا سید اسحاق (ع) ارادت خود به سید و سالار شهیدان را به نمایش می گذارند.

مرد و زن، پیر و جوان، رزمنده و ایثار گر و دانشجو و دانش آموز، همه آمده اند تا با کاروان پر از اعتقاد زینب کبری هم قدم شوند و زائر وی حسین (ع) شوند.

ساوه امسال شاهد دهمین سال پیاده روی جاماندگان حسینی است که در این روز بیش از ۱۰ موکب میزبان زائران بزرگ پرچم دارد دشت نینوا بودند.

پای دل در مسیر عشق و دلدادگی + فیلم

عزاداران حسینی ساوجی با ندای یا حسین (ع) و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هیات‌های مذهبی در این مسیر چهار کیلومتری اشک حسرت و دلداری ریختند.

عزاداران ساوجی با در دست داشتن بیرق‌های سیاه و تشکیل عزاداری‌های مختلف در این مسیر به عزای حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای وی پرداختند و برخی از حسینیان نیز با تشکیل موکب‌ها همانند مسیر پیاده روی اربعین به پذیرایی از جاماندگان مشغول بودند.

عزاداران ساوجی در نهایت با حضور در حرم مطهر امام زاده سید اسحاق (ع) و عزاداری و سینه زنی در این مکان مقدس با اقامه نماز ظهر به مراسم جاماندگان اربعین حسینی پایان دادند.

اربعین حسینی همان روزی است که بنا بر برخی روایات اسرا دوباره به کربلا برای زیارت پیکرهایی بازگشتند که در عاشورای حسینی به مظلومانه ترین حالت به شهادت رسیدند.

نظر شما