شناسهٔ خبر: 68346604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حماس: رژیم صهیونیستی در مذاکرات قاهره از اجرای تعهداتش طفره خواهدرفت

مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به سفر هیأت مذاکره‌کننده این جنبش به قاهره، گفت که رژیم صهیونیستی از اجرای تعهدات خود طفره خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، «طاهر النونو» در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت که هیأت حماس امشب وارد قاهره می‌شود و انتظار می‌رود که سفر این هیأت دو روز به طول انجامد.

النونو گفت که هیأت حماس انتظارات خاصی از مذاکرات قاهره ندارد اما می‌داند که طرف مقابل حیله‌گر و جنایتکار است و از اجرای تعهداتش طفره خواهد رفت.

وی افزود: ما بر آمادگی برای اجرای مفاد توافق شده در جولای گذشته بر اساس طرح بایدن و قطعنامه شورای امنیت تأکید می‌کنیم.

اخیرا یک منبع آگاه مصری در گفت وگو با تلویزیون «العربی»، اعلام کرد: گفت وگوهای فشرده‌ای در قاهره برای آغاز دور جدید مذاکرات درباره برقراری آتش بس در نوار غزه در جریان است.

وی گفت: این گفت وگوها با حضور روسای دستگاه‌های امنیتی مصر، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

این منبع مصری اضافه کرد: واشنگتن و میانجی‌ها در حال بررسی پیشنهادها برای کاهش اختلاف‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی و سازوکارهای اجرایی آتش بس هستند.

وی با بیان اینکه دور جدید مذاکرات به احتمال زیاد روز یکشنبه در قاهره آغاز شود، افزود: این دور از مذاکرات بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

نشست قبلی آتش بس در غزه و تبادل اسرا روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت ۲۰۲۴ در دوحه قطر با حضور آمریکا، مصر، قطر و رژیم اسرائیل برگزار شد.

نظر شما