شناسهٔ خبر: 68346320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: رژیم صهیونیستی در مذاکرات قاهره از اجرای تعهداتش طفره خواهدرفت

تهران- ایرنا- مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به سفر هیأت مذاکره‌کننده این جنبش به قاهره، گفت که رژیم صهیونیستی از اجرای تعهدات خود طفره خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، «طاهر النونو» در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت که هیأت حماس امشب وارد قاهره می‌شود و انتظار می‌رود که سفر این هیأت دو روز به طول انجامد.

النونو گفت که هیأت حماس انتظارات خاصی از مذاکرات قاهره ندارد اما می‌داند که طرف مقابل حیله‌گر و جنایتکار است و از اجرای تعهداتش طفره خواهد رفت.

وی افزود: ما بر آمادگی برای اجرای مفاد توافق شده در جولای گذشته بر اساس طرح بایدن و قطعنامه شورای امنیت تأکید می‌کنیم.

اخیرا یک منبع آگاه مصری در گفت وگو با تلویزیون «العربی»، اعلام کرد: گفت وگوهای فشرده‌ای در قاهره برای آغاز دور جدید مذاکرات درباره برقراری آتش بس در نوار غزه در جریان است.

وی گفت: این گفت وگوها با حضور روسای دستگاه‌های امنیتی مصر، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

این منبع مصری اضافه کرد: واشنگتن و میانجی‌ها در حال بررسی پیشنهادها برای کاهش اختلاف‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی و سازوکارهای اجرایی آتش بس هستند.

وی با بیان اینکه دور جدید مذاکرات به احتمال زیاد روز یکشنبه در قاهره آغاز شود، افزود: این دور از مذاکرات بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

نشست قبلی آتش بس در غزه و تبادل اسرا روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت ۲۰۲۴ در دوحه قطر با حضور آمریکا، مصر، قطر و رژیم اسرائیل برگزار شد.

نظر شما