شناسهٔ خبر: 68344656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کودک اصفهانی در استخر باغ غرق شد

اصفهان- ایرنا- مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از جان باختن یک پسر چهار ساله بر اثر غرق شدن در استخر باغ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان، عصر امروز شنبه خبر غرق‌ شدن یک کودک چهارساله در استخر یک باغ واقع در خیابان آتشگاه و منارجُنبان به مرکز اورژانس اعلام شد.

در این حادثه، یک کودک بر اثر غرق شدن در استخر جان خود را از دست داد و تلاش نیروهای اعزامی اورژانس برای نجات او بی‌نتیجه ماند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ۲۹ تیر سالجاری نیز گفته بود: حوادث غرق شدگی در منابع آبی مختلف استان از ابتدای سالجاری تاکنون(اواخر تیر) به جان باختن ۲۲ نفر منجر شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با ایرنا افزوده بود: حدود ۵۵ حادثه غرق شدگی در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب و استخرهای ذخیره آب کشاورزی و باغ‌های شخصی در سطح استان از ابتدای سال تاکنون(زمان اعلام خبر) رخ داده که ۲۲ مورد آن به جان باختن افراد منجر شده است.

این در حالیست که در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۲ نفر شامل ۶۶ مرد و ۶ زن نفر زن بر اثر غرق شدن در منابع آبی مختلف استان اصفهان جان باختند.

کانال‌های انتقال آب کشاورزی و استخر باغ‌ها بدلیل شیب زیاد و جلبک گرفتن آنها، بشدت لغزنده است و افرادی که وارد این منابع آبی شوند، براحتی نمی‌توانند خود را نجات دهند.

سه هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد؛ بر همین اساس دستورالعمل ایمن‌سازی استخرها با نصب حفاظ و تابلوی «شنا ممنوع» به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.

نظر شما