شناسهٔ خبر: 68344313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۵ طرح راهداری در آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری شد

ارومیه- ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۶۵ طرح راهداری در نقاط مختلف استان برای افتتاح در هفته دولت آماده شده که برای اجرای آنها ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

ایرج دست نشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل ۱۸ طرح در حوزه ایمنی راه و حریم، هفت طرح در حوزه نگهداری ابنیه فنی، ۱۳ طرح در حوزه راه روستایی، ۲۷ طرح در حوزه نگهداری راهها و یک طرح نیز در بخش مرکز مدیریت راه ها است.

وی با اشاره به همت اداره کل راهداری آذربایجان غربی در جهت رفع نقاط حادثه خیز اضافه کرد: از جمله ۱۸ طرحی که در حوزه ایمنی راه و حریم اداره کل در هفته دولت افتتاح می شود، حذف ۱۳ نقطه پر تصادف استان به شمار می رودکه در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: همچنین در هفته دولت امسال ۲ هزار کیلومتر خط کشی جاده، ۳۵۰ عدد تابلو و علائم، بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی و پنج کیلومتر روشنایی طولی در محورهای مواصلاتی استان با اعتبار هزینه شده ۸۶۲ میلیارد ریال افتتاح می شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: لکه گیری و آسفالت بیش از ۵۹ کیلومتر از راه های مواصلاتی استان، آسفالت بیش از ۴۳ کیلومتر راه روستایی و احداث هفت دستگاه پل از دیگر طرح هایی هستند که در حوزه راه روستایی، نگهداری راه ها و ابنیه فنی در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایرنا، حفظ و نگهداری راه های مواصلاتی، لکه گیری و روکش آسفالت جاده ها از جمله مهمترین وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که حدود هشت هزار و ۵۰۰ هزار کیلومتر آن روستایی و بقیه جاده اصلی، فرعی و بزرگراه است.

هفته دولت از روز گذشته آغاز شده و تا هشتم شهریورماه جاری ادامه دارد.

نظر شما