شناسهٔ خبر: 68342924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جان باختن یک کوهنورد در پی سقوط از کوه هفت‌تنان دزفول

افسانه باورصاد

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از عملیات ۱۸ ساعته نجاتگران پایگاه کوهستان این شهرستان برای نجات فرد سقوط کرده از کوه هفت تنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مصطفی طحان امروز (۳ شهریورماه) در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: حدود ساعت ۱۲ روز گذشته (۲ شهریورماه) حادثه‌ای مبنی بر سقوط فردی حدود ۵۰ ساله از کوه هفت تنان در بخش سردشت دزفول توسط مرکز کنترل عملیات فوریت‌های پزشکی به این جمعیت گزارش شد و بلافاصله پس از تماس با همراهان مصدوم، تیمی متشکل از سه نفر از نجاتگران فنی کوهستان به منطقه اعزام شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به گرمای بسیار زیاد هوا و وضعیت منطقه پرواز بالگرد اورژانس مقدور نبود و تیم نجات به همراه راهنمایان محلی پس از ساعت‌ها پیاده‌روی در وضعیت آب و هوایی دشوار به موقعیت مد نظر رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: با توجه به عمق زیاد دره، دسترسی به مصدوم نیازمند عملیات فنی پیچیده و بسیار خطرناک بود که در نهایت عملیات تا پاسی از شب ادامه یافت و نجاتگران و نیروهای محلی به مصدوم که دارای علائم حیاتی بود رسیدند.

وی بیان کرد: بلافاصله اقدامات ضروری اولیه انجام و اقدام به حمل مصدوم شد اما متاسفانه به دلیل شدت جراحات و ترومای متعدد، مصدوم با وجود تلاش بسیار زیاد نجاتگران و احیای قلبی ریوی، حین انتقال جان خود را از دست داد. پیکر متوفی پس از چندین ساعت پیمایش در کوه منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شد. 

انتهای پیام 

نظر شما