شناسهٔ خبر: 68337364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ترویج سیره زینبی با رادیو اربعین

رادیو اربعین در طول شبانه روز برنامه های متعددی را روانه آنتن می کند. یکی از برنامه ها با نام «من زینبم» پخش می شود که به معرفی و توانمندی‌های زنان با الهام از مکتب عاشورا و سیره حضرت زینب (س) اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

تقریبا یازدهمین سالی است که رادیو اربعین به عنوان همراه صمیمی برای زائران پیاده‌ روی اربعین حسینی (ع) فعالیت اش را از ابتدای صفر آغاز و تا انتهای این ماه به کار خود ادامه می دهد. در این شبکه رادیویی برنامه سازان دلی کار می کنند تا بتوانند به واسطه ساخت برنامه های شنیدنی برای عاشقان حسینی دین خود را به آقا اباعبدالله حسین (ع) ادا کنند. 

رادیو اربعین در داخل کشور از طریق رادیونما و بر روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵مگاهرتز قابل دریافت است و زائران می توانند همین شبکه را در نجف و کربلا از طریق این موج دنبال کنند. همچنین برنامه های این رادیو از شبکه های سپهر و حبیب هم این شبکه پخش می شوند.

از ویژگی های قابل تامل رادیو اربعین این است که نه تنها لحظات ناب عرفانی و معنوی را برای زائران شکل می دهد، بلکه منجر به شکل گیری اتحاد، همبستگی و همدلی اجتماع عظیم مردم می شود. ضمن اینکه این شبکه لحظه به لحظه مردم را در جریان آخرین وضعیت مسیر راهپیمایی به کربلا می گذارد و از شنوندگان دعوت می کند که دراین مسیر همراه با این شبکه باشند.

همچنین رادیو اربعین با هدف ایجاد ارتباط مستمر و زنده مرتب با مسئولان ستاد مرکزی اربعین، قرارگاه‌های مختلف در استان‌های کشور و ... تعامل بسیاری دارد و در قالب گفت وگو با مسئولان مطالبه گری دارد و دغدغه های مردم را طرح و راهکارهای مناسب را 24 ساعته ارائه می دهد.

می توان گفت این شبکه پاسخگوی سئوالات زائران است و می توانند مشکلات خود را با این شبکه در میان بگذارند و پاسخ مناسب هم دریافت کنند. 

از دیگر مواردی که می توان در این شبکه به آن اشاره کرد این است که رادیو اربعین با توجه به شعار امسال اربعین «کربلا طریق الاقصی»، توجه ویژه‌ای به تحولات فلسطین و نسل کشی در غزه دارد و با حضور کارشناسان مذهبی و سیاسی  این موضوعات برای مخاطبان تبیین خواهد شد.

همخوانی دعای فرج در ساعت های طلایی رادیو اربعین از سوی مخاطبان، فرازی از زیات عاشورا در بخش ویژه ای به نام سلام بر حسین (ع)، زیارت اربعین، قرار امام رضایی ها از برنامه های برجسته امسال در این شبکه محسوب می شود که با اقبال مخاطبان رو به رو شده است. برنامک‌های کوتاهی برای مخاطبان تدارک دیده شده که کاربردی است و در فواصل برنامه‌های رادیو اربعین پخش می‌شوند.

از نقاط قوت این رادیوی فصلی، اختصاص دادن برنامه ای ویژه بانوان و زنان سرزمین مان است.

این برنامه در راستای حضور چشمگیر زنان و دختران در راهپیمایی اربعین روانه آنتن می شود. به عنوان برنامه «من زینبم» به معرفی و توانمندی‌های زنان با الهام از مکتب عاشورا و سیره حضرت زینب (س) می‌پردازد.

بانوانی که هر یک در مسیر رشد اجتماعی و خانوادگی خود، اهداف و تلاش‌هایشان را به سیره زینبی گره زده و پرچم‌دار رسالت این بانوی کربلا هستند.

در این برنامه آخرین اخبار مرتبط به حوزه بانوان اطلاع رسانی می شود و با بانوان نخبه وجریان ساز در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی گفت و گو می شود.

از دیگر بخش های شنیدنی رادیو اربعین، بخشی به نام کودکان حرم است که در این بخش قصه های کوتاه از اهل بیت (ع) و رشادت شهدای کربلا روایت می شود تا کودکان با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) آشنا شوند.

از دیگر موارد قابل تامل در این شبکه، هم‌افزایی برنامه‌های شبکه رادیویی اربعین با شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی است که بخش‌هایی از رادیو اربعین بصورت زنده از شبکه ۵ سیما هم پخش می‌شود. 

نظر شما