شناسهٔ خبر: 68337276 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کسب مدال نقره توسط امیرمحمد بختیاری در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراع و نوآوری فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA)

مینا عبادی

دانشجوی مقطع کارشناسی ورودی سال 1401 دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، موفق به کسب رتبه دوم (مدال نقره) در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراع و نوآوری فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیرمحمد بختیاری دانشجوی مقطع کارشناسی ورودی سال 1401 دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، موفق به کسب رتبه دوم (مدال نقره) در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراع و نوآوری فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) شد.

درخشش ایشان در این دوره مسابقات را صمیمانه تبریک عرض می‌نماییم. امید است اهتمام والای ایشان در امور تحقیقاتی و کاربردی همچنان استمرار داشته باشد و از خداوند منان، موفقیت روزافزون این دانشجوی افتخارآفرین  را در پیمودن مسیر علم و دانش کاربردی خواستاریم.

فدراسیون جهانی مخترعین  (IFIA)واقع در ژنو سوئیس، به عنوان یک INGO برجسته در راستای پرورش خلاقیت و نوآوری‌ها پیشرو است و همواره در تعهد خود به شناسایی و ارتقای جامعه مخترعین ثابت قدم بوده‌است. این فدراسیون در پیشبرد این ماموریت، چهارمین دوره مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری را در 16 ال 16 آگوست 2024 برگزار نمود. در این مسابقه، ۶۰۰ طرح از ۴۰ کشور جهان (ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، اندونزی، ترکیه، ایران، روسیه، قطر، بحرین، بریتانیا، چین، هنگ کنگ، مالزی، تایلند، امارات متحده عربی، لهستان، و بسیاری دیگر) شرکت داشتند. اسپانسر مسابقه، گوگل و سازمان ملل متحد می‌باشد.

ارزیابی هیئت داوران مسابقه طبق معیارهای متعدد، با تاکید قوی بر پتانسیل اختراع برای پایداری محیطی و ارتباط آن با نیازهای عمومی بود. همه اختراعات در 15 دسته مجزا دسته‌بندی شدند، که طیف وسیعی از رشته‌ها مانند فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی و غیره را پوشش می‌دادند. آقای امیرمحمد بختیاری به پیشنهاد خود و کارمند فدراسیون در حوزه حفاظت از محیط‌زیست در این مسابقه شرکت نمود و موفق به احراز رتبه دوم با مدال نقره گردید.

دستگاه ساخته شده توسط ایشان با استفاده از یک روش ترکیبی اسپری خاک و گاز کربن‌دی‌اکسید اطفا حریق را انجام می‌دهد. ساخت دستگاه حدود ۸ ماه به طول انجامیده است. امیرمحمد بختیاری ساخت دستگاه خود را از 16 سالگی آغاز نمود و تاکنون به توسعه و اعمال تغییرات جهت ارتقای عملکرد دستگاه خود پرداخته است. ایشان دستگاه خود را ثبت اختراع داخلی و ثبت اختراع pct بین‌المللی در سازمان جهانی اختراعات WIPO (World Intellectual Property Organization) نموده است. ثبت اختراع pct در 152 کشور جهان اعتبار دارد. ایشان در 23 امین جشنواره جوان خوارزمی نیز مقام سوم کشوری را احراز نموده است و با معرفی دستگاه خود موفق به عضویت در فدراسیون جهانی مخترعین شده است.

انتهای پیام

نظر شما