شناسهٔ خبر: 68331016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

سنت‌کام: نیروهای ما یکی از رهبران ارشد «حراس‌الدین» در سوریه را کشتند

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از کشته شدن یکی از سرکرده های گروه مرتبط با القاعده در حمله نیروهای خود در خاک سوریه خبر می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه خبری عرب زبان «الحره» آمریکا بامداد امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر اعلام ستاد فرماندهی مرکزی ارتش این کشور (سنت‌کام)، یکی از رهبران شاخص گروهک تروریستی «حراس الدین» در سوریه که با سازمان القاعده در ارتباط است، در حمله روز جمعه نیروهای آن در خاک این کشور از پای درآمده است.

سنت‌کام با انتشار بیانیه ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، ضمن اعلام این که نیروهای آن «ابوعبدالرحمن المکی» را در یک حمله جنبشی هدفمند در خاک سوریه از پای درآوردند، تاکید کرد که وی عضو «مجلس شورای حراس الدین و از رهبران برجسته مسئول نظارت بر عملیات تروریستی از خاک سوریه» بوده است.

در همین راستا نیز، ژنرال «مایکل اریک کوریلا»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا طی سخنانی عنوان کرد: سنت‌کام همچنان نسبت به شکست همیشگی تروریست ها در منطقه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی که آمریکا، هم پیمانان و شرکای آن و ثبات منطقه ای را تهدید می کنند، متعهد است.

سنت‌کام که فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در مناطق خاور میانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد، همچنین تاکید کرد که حراس الدین یک نیروی مرتبط با القاعده است که مقر آن در سوریه بوده و در آرزوهای جهانی این سازمان برای انجام حملات علیه منافع آمریکا و غرب نیز شریک است.

این در حالی است که پیشتر برخی رسانه های خبری جهان عرب گزارش داده بودند که ابوعبدالرحمن المکی روز جمعه در جاده ارتباطی میان شهرک های «احسم» و «الباره» در منطقه «جبل الزاویه» در جنوب استان مرزی ادلب در شمال غرب سوریه، سوار بر موتورسیکلت بوده که هدف حمله یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

بنا بر گزارش رسانه های مذکور، المکی که منصب «رهبر شورای شرعی» حراس الدین (نگهبانان دین) را بر عهده داشته، نزدیک به سه سال پیش نیز هدف حمله هوایی ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم قرار گرفته بود با این حال از حمله مذکور جان سالم به در برد در حالی که همراه شخصی وی از پای درآمد.

منبع: شفقنا

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما