شناسهٔ خبر: 68329149 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پوشش آمریکایی بر تن خودروی چینی!/ عکس

گک امپو یکی از خودروهای چینی وارداتی بازار ایران است که به نظر می‌رسد خودروساز آمریکایی دوج آن را با نام و نشان متفاوت عرضه می‌کند.

صاحب‌خبر -

در دور جدید واردات خودرو به ایران، راسا موتور برخی از محصولات خودروساز چینی جی ای سی (همچنین شناخته‌شده به‌عنوان گَک) از جمله جی ای سی امپو را وارد بازار کرده است. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که در اقدامی عجیب، همین خودرو اسپرت چینی با برند دوج عرضه می‌شود. البته عرضه خودرویی توسط خودروسازی غیر از تولیدکننده اصلی با نام و نشان جدید موضوعی متداول است، ولی قرارگیری نام دوج روی این سدان چینی احتمالاً جالب توجه توجه باشد.

عرضه گک امپو با برند دوج

دوج، خودروساز آمریکایی که به تولید خودروهای عضلانی با خروجی و شتاب بالا معروف است، اخیراً از دوج اتیتود مدل ۲۰۲۵ برای بازار مکزیک رونمایی کرد. با این حال، نگاهی به خودرو جدید آن نشان می‌دهد که در واقع نسخه‌ای ریبَج‌شده از گک امپو است.

پوشش آمریکایی بر تن خودروی چینی!/ عکس

امکانات و مشخصات فنی دوج اتیتود

دوج اتیتود یا گک امپو ریبج‌شده در سه تیپ با محدوده قیمت ۲۱ هزار و ۷۰ دلار تا ۲۵ هزار و ۷۴۷ دلار عرضه می‌شود. تیپ میان‌رده این خودرو از اگزوز اسپرت، سنسور باران، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلو خودکار و چراغ‌های دی‌لایت برخوردار است. در کابین این نسخه هم امکاناتی مثل صفحه آمپر دیجیتال ۷ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب و ورود بدون کلید در دسترس راننده قرار دارند.

پوشش آمریکایی بر تن خودروی چینی!/ عکس

تیپ اسپرت این محصول دوج برای بازار مکزیک امکاناتی نظیر اگزوز عملکردمحور، رینگ‌های ۱۸ اینچی، تریم چرم صندلی‌ها به‌همراه تهویه، تنظیم برقی ۵ جهته صندلی راننده، فرمان دی‌کات با تریم چرمی، سیستم تهویه خودکار دوناحیه‌ای و سانروف را ارائه می‌دهد. حتی صفحه آمپر دیجیتال آن هم با اندازه ۱۰.۲۵ اینچی، بزرگ‌تر از تیپ پایه است.

این تیپ حتی از لحاظ سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده در سطح بالاتری قرار دارد و به سیستم‌های بیشتر از جمله ۹ سیستم کمکی سطح ۲ و سنسور پارک جلو مجهز است. جای اشاره دارد که گگ امپو، خودرویی که با نام دوج اتیتود مدل ۲۰۲۵ روانه بازار می‌شود، از ترمز اضطراری خودکار، دستیار ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و تابلوخوان بهره می‌برد.

نسخه پرچمدار دوج اتیتود تحت عنوان جی‌تی با ویژگی‌هایی نظیر بدنه دو رنگ، رینگ‌های مشکی ۱۸ اینچی و اسپویلر عقب از بقیه تیپ‌ها متمایز می‌شود. از جمله آپشن‌های آن هم می‌توان به تنظیم برقی ۴ جهته صندلی جلو، تنظیم قسمت کمر برای صندلی راننده، آینه عقب الکتروکرومیک، صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و رادار نقطه کور اشاره کرد.

همه تیپ‌های این خودرو زیر کاپوت خود یک موتور ۱.۵ لیتری دارند که می‌تواند ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتظار می‌رود یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته هم وظیفه انتقال نیرو محرکه آن را بر عهده داشته باشد. به نظر می‌رسد این دقیقاً همان پیشرانه به کار رفته در گک امپو وارداتی راسا موتور است.

۲۲۷۲۲۷

پوشش آمریکایی بر تن خودروی چینی!/ عکس پوشش آمریکایی بر تن خودروی چینی!/ عکس

نظر شما