شناسهٔ خبر: 68326893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه اراک:

پیاده‌روی اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی میان امت اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیاده‌روی اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی میان امت اسلام و شیعیان تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز _جمعه دوم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین ضمن اینکه فرصتی برای عرض ارادت به آستان عصمت و طهارت است، جلوه‌ای از دیپلماسی انقلاب اسلامی ایران برای احیای تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین این پیام را دارد که همه آزادی‌خواهان جهان راه امام حسین (ع) را با این راهپیمایی جهانی ادامه می‌دهند و بستر را برای ظهور امام عصر (عج) و برقراری عدالت جهانی مهیا می‌سازند.

امام جمعه اراک گفت: در پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای عظیم و بی‌نظیر از عشق به ولایت و ارزش‌های اسلام و اهل بیت (ع) خلق شد و قدرت نرم جهان اسلام و مذهب مقدس تشیع را به نمایش گذاشت.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه اربعین یادآور نهضت عاشورا و شکوه و عظمت آن است، گفت: اربعین بیعت با حقانیت درخشان و با شکوهی است که با معنویت خود قلوب انسان‌ها را به خود جلب و جذب می‌کند و موجب حرکت عظیم مسلمانان و حتی غیرمسلمانان به سمت کربلا می‌شود.

وی افزود: شرکت در آئین اربعین توفیق بزرگی است و افرادی که در اجتماع بزرگ اربعین شرکت می‌کنند، امام حسین (ع) را الگوی زندگی خود قرار داده و می‌خواهند آزاده زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یادآور نهضتی است که آثار و برکات بسیار زیادی برای جامعه بشری به ارمغان آورده است.

دری‌نجف‌آبادی افزود: کسانی که توفیق رفتن به کربلا نداشتند، می‌توانند روز اربعین در اجتماع بزرگ حسینی در امامزاده محمد عابد (ع) فراهان شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان، دستگاه‌ها، نهادهای مختلف جمهوری اسلامی و اقشار مختلف مردم برای خدمات رسانی به زائران حسینی تلاش‌های ارزنده‌ای داشتند که جای قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت هفته دولت گفت: امید می‌رود قوای سه‌گانه برای پیشبرد امور کشور و رفع مسائل اقتصادی، اجتماعی و جبران کاستی‌ها با همراهی و همکاری با هم گام‌های بلندی بردارند و در میدان عمل، تحولات چشمگیری را رقم بزنند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر در طول حیات پربرکت خویش با سادگی و صداقت به عنوان مظاهر خدمت بی‌منت به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته شده‌اند و با ترور ناجوانمردانه به فیض شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ایمان، تقوا، اخلاص در عمل و خدمت بی‌منت به مردم و نظام اسلامی از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بود که دولتمردان باید سیره این دو شهید والامقام را الگوی رفتاری و چراغ راه خود قرار دهند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: دولت چهاردهم باید روابط با همسایگان و کشور اسلامی را تقویت کند و مقابله با رژیم صهیونیستی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه نیروهای مسلح نیاز به حمایت همه جانبه دولت و مردم دارد اظهار کرد: نیروهای مسلح با برقراری نظم و امنیت چشم و چراغ ما هستند که نیاز به تکیه گاه مردم و رهبری دارند.

وی خاطرنشان کرد: رفع مسائل بین‌المللی، اجتماعی و مبارزه فساد باید در رأس برنامه‌های دولت چهاردهم و وزیران قرار گیرد.

امام جمعه اراک افزود: امید می‌رود دولت چهاردهم راه شهیدان رجایی و باهنر و رئیسی را ادامه دهد و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در اولویت مسائل داخلی قرار دهد و مسئولان هم به جای بازی‌ها و اختلافات سیاسی به مردم و محرومان خدمت کنند.

دری نجف‌آبادی با گرامیداشت سی و یکم شهریورماه، روز جهانی مساجد گفت: حفظ حرمت چهار میلیون مسجد که در رأس آن‌ها مسجدالاقصی قرار دارد، الزامی است، زیرا نقش آفرینی مساجد در تاریخ اسلام از زمان شکل‌گیری مسجد در صدر اسلام همزمان با شروع تمدن بزرگ اسلامی آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.

وی با تبریک روز پزشک افزود: یکی از وظایف بسیار مهم دولت، موضوع بهداشت، درمان و سلامت جامعه است، زیرا امروزه می‌توان گفت که تمام آحاد جامعه ایرانی که در نقاط مختلف کشور زندگی می‌کنند امکان دسترسی به خدمات پزشکی را دارند و این مهم از برکات انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: رشد جمعیت، تأمین مواد غذایی و دارویی و بهداشت و درمان متناسب با نیازهای جامعه از اصلی‌ترین مسائل کشور است.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه دولت باید پیش‌بینی لازم برای مقابله با بیماری کرونا و آبله میمونی را اتخاد کند، گفت: توسعه علمی، فناوری و پژوهشی بهداشت و درمان باید در برنامه هفتم جدی تلقی شود و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که ایران اسلامی در آینده‌ای نزدیک حرف‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در جامعه جهانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در آستانه ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، بنابراین مدیران وزارت آموزش و پرورش با آمادگی صد در صد برای سال تحصیلی جدید اجازه ندهد جا به جایی وزیر در عزم و اراده ما خلل ایجاد کند تا امور به درستی انجام و کارنامه درخشان ارائه شود.

امام جمعه اراک افزود: جابه‌جایی وزرا نباید خللی در امور کشور ایجاد کند، از مدیران اجرایی و صنایع استان انتظار می‌رود که با کارکنان و کارگران خود با کمال ادب و اخلاق و معنویت رفتار کنند و همه با هم در راستای عزت و سربلندی کشور تلاش کنیم.

نظر شما