شناسهٔ خبر: 68324703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دری نجف‌آبادی:

قوای سه گانه جهت پیشبرد امور کشور گام‌های بلند بردارند

کامیار زادفر

خطیب جمعه اراک گفت: قوای سه گانه جهت پیشبرد امور کشور و حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و جبران کمبودها با همکاری با یکدیگر، گام‌های بلندی بردارند.

صاحب‌خبر -

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، جمعه دوم شهریور ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر اراک اظهار کرد: شرکت در مراسم‌های‌ اربعین توفیق بزرگی است و کسانی که در اجتماع بزرگ اربعین در کربلا شرکت می‌کنند، امام حسین(ع) را الگوی زندگی خود قرار داده‌ و می‌خواهند آزاده زندگی کنند. 

امام جمعه اراک اضافه کرد: آنهایی که توفیق رفتن به کربلا نداشتند، می‌توانند روز اربعین در اجتماع بزرگ حسینی در امامزاده محمد عابد(ع) فراهان شرکت کنند. 

وی با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: امیدواریم قوای سه گانه جهت پیشبرد امور کشور و حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و جبران کمبودها با همکاری با یکدیگر، گام‌های بلندی بردارند و در میدان عمل، تحولات چشمگیری در تمامی زمینه‌ها رقم بزنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر تلاش و جهاد شبانه روزی جهت پیشرفت و توسعه کشور اظهار کرد: دولت چهاردهم باید روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی را تقویت کند و مقابله با اسرائیل را در اولویت خود قرار دهد. 

وی اضافه کرد: یاد شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی را گرامی می‌داریم و امیدواریم دولت چهاردهم در راه این شهیدان بزرگوار قدم بردارد. موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در اولویت مسائل داخلی کشور هستند و همه باید به جای دعوا و بازی‌های سیاسی به مردم و محرومین خدمت کنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر ضرورت تامین امنیت و دفاع کشور گفت: نیروهای مسلح چشم و چراغ ما هستند و بایستی دولت و مردم به صورت تمام و کمال از نیروهای مسلح حمایت کنند و حامی آنها باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز پزشک اظهار کرد: یکی از وظایف مهم و واجب ترین وظایف دولت، موضوع بهداشت، درمان و سلامت جامعه است. رشد جمعیت، تامین مواد غذایی، مواد دارویی و بهداشت و درمان متناسب با نیازهای جامعه از اصلی‌ترین مسائل کشور است. هم چنین دولت باید پیش‌بینی لازم برای مقابله با بیماری‌هایی مثل کرونا و آبله میمونی را داشته باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به روز بین المللی مساجد تصریح کرد: اسرائیل جنایتکار چندین بار به مسجد الاقصی حمله کرده و این کار آنها توهین به مقدسات مسلمانان است. چهار میلیون مسجد در دنیا داریم که پایگاه دین و ایمان و ولایت است و باید از مساجد حفاظت کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و درمان و حوزه‌های علمیه باید آمادگی کامل برای سال تحصیلی جدید داشته باشند. 

دری نجف آبادی با بیان اینکه جابه‌جایی وزرا نباید خللی در امور کشور ایجاد کند گفت: از مدیران اجرایی و صنایع استان انتظار داریم که با کارکنان و کارگران خود با کمال ادب و اخلاق و معنویت رفتار کنند و همه با هم برای عزت و سربلندی کشور همکاری کنیم.

امام جمعه اراک اضافه کرد: این طور نباشد که مدیر کارخانه‌ای با کارکنان خود رفتار غرورآمیز داشته باشد و با گفتار و رفتار خود آنها را اذیت کند. همه خدمتگزار مردم هستیم و باید سختکوش و فداکار مجاهدت کنیم.

انتهای پیام

نظر شما