شناسهٔ خبر: 68326574 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه «طرح‌ها و نقش‌ها؛ سفر به هنر ایرانی» در موزه هانوی

زهرا اصغری

نمایشگاه «طرح‌ها و نقش‌ها؛ سفر به هنر ایرانی» با حضور مقامات دولتی و هیات‌های دیپلماتیک مقیم هانوی امروز جمعه مورخ ۲ شهریور در موزه هانوی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه که تا ۱۸ شهریور برپا خواهد بود، اقلام متنوعی از هنر و صنایع دستی ارزشمند کشورمان شامل فرش دستباف، قلمکاری، خاتمکاری، میناکاری، فیروزه کوبی، لعاب کاری، نقاشی میناتور، عکس و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

نظری، سفیر جمهوری اسلامی یران در ویتنام در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن اشاره به غنای فرهنگی و وسعت کم نظیر صنایع دستی ایران اظهار داشت، نمایشگاه علاوه بر آن که فرصت مغتنمی برای شناخت هنرو صنایع دستی ایران برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، پلی برای تقویت روابط فرهنگی بین ایران و ویتنام نیز هست. علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ ایران می‌توانند در طول برگزاری این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر به موزه هانوی مراجعه کنند و از آثار هنری بی‌نظیر ایرانی دیدن کنند.

سفیر کشورمان اضافه کرد: تبادلات فرهنگی به عنوان پل نقش مهمی در پیوند بین ملت‌ها و تعمیق دوستی‌ها ایفا می کنند. اگرچه ایران و ویتنام هزاران کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند، اما دو ملت از دیرباز دوست بوده و تعاملات فرهنگی بین آنها همواره بخش مهمی از روابط دوجانبه دو کشور بوده است.

وو، دستیار وزیر خارجه ویتنام نیز در این مراسم اظهار داشت: سرزمین زیبای ایران با تمدن کهن و فرهنگ منحصر به فرد خود جایگاه ویژه‌ای در قلب بسیاری از مردم ویتنام دارد. ردپای بازرگانان ساسانی که برای آوردن محصولات و فرهنگ ایرانی به ویتنام از آب‌های طوفانی عبور کرده بودند هنوز باقی است. تمدن پرآوازه ایرانی، با شاهکارهای شاعرانه‌اش، از طریق سخنرانی در دانشگاه‌های برتر ما محبوبیت یافته است و منبع بی‌پایانی الهام برای بسیاری از نویسندگان ویتنامی است. نسل‌هایی از کودکان ویتنامی مسحور داستان‌های هزار و یک شب بزرگ شده‌اند که نمونه‌ای از سنت بی‌زمان، انسانیت و عرفان ایران باستان است.

دستیار وزیر خارجه ویتنام افزود: اشتراک ارزش‌های فرهنگی سنتی، ایجاد پیوندهای کنونی و نگاه به آینده، مهمترین پایه‌های پرورش دوستی و همکاری‌های چند جانبه بین دو کشور در ۵۱ سال گذشته است. با توجه به شباهت‌های فراوان و مزایای مکمل، ویتنام و ایران در موقعیت مناسبی برای توسعه دوستی و همکاری ما به نفع دو ملت و صلح و ثبات در دو منطقه و سراسر جهان هستند.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما