شناسهٔ خبر: 68325330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه «طرح‌ها و نقش‌ها؛ سفر به هنر ایرانی» در ویتنام

تهران- ایرنا- نمایشگاه «طرح‌ها و نقش‌ها؛ سفر به هنر ایرانی» که در محل موزه هانوی ویتنام آغاز به کار کرد محلی برای آشنایی مردم این کشور با هنر و صنایع دستی کشورمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ نمایشگاه «طرح ها و نقش‌ها؛سفر به هنر ایرانی» با حضور مقامات دولتی و هیات‌های دیپلماتیک مقیم هانوی امروز جمعه ۲ شهریور در موزه هانوی ویتنام افتتاح شد.

در این نمایشگاه که تا ۱۸ شهریور برپا خواهد بود، اقلام متنوعی از هنر و صنایع دستی ارزشمند کشورمان شامل فرش دستباف، قلمکاری، خاتمکاری، میناکاری، فیروزه کوبی، لعاب کاری، نقاشی میناتور، عکس و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

نظری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن اشاره به غنای فرهنگی و وسعت کم نظیر صنایع دستی ایران اظهار داشت: نمایشگاه علاوه بر آن که فرصت مغتنمی برای شناخت هنرو صنایع دستی ایران برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، پلی برای تقویت روابط فرهنگی بین ایران و ویتنام نیز هست. علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ ایران می‌توانند در طول برگزاری این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر به موزه هانوی مراجعه کنند و از آثار هنری بی‌نظیر ایرانی دیدن کنند.

سفیر کشورمان بیان کرد: تبادلات فرهنگی به عنوان پل، نقش مهمی در پیوند بین ملت ها و تعمیق دوستی ها ایفا می کنند. اگرچه ایران و ویتنام هزاران کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند، اما دو ملت از دیرباز دوست بوده و تعاملات فرهنگی بین آنها همواره بخش مهمی از روابط دوجانبه دو کشور بوده است.

افتتاح نمایشگاه «طرح‌ها و نقش‌ها؛ سفر به هنر ایرانی» در ویتنام

وو دستیار وزیر خارجه ویتنام نیز در این مراسم اظهار داشت: سرزمین زیبای ایران با تمدن کهن و فرهنگ منحصر به فرد خود جایگاه ویژه ای در قلب بسیاری از مردم ویتنام دارد. ردپای بازرگانان ساسانی که برای آوردن محصولات و فرهنگ ایرانی به ویتنام از آب های طوفانی عبور کرده بودند هنوز باقی است.

وی ادامه داد: تمدن پرآوازه ایرانی، با شاهکارهای شاعرانه‌اش، از طریق سخنرانی در دانشگاه‌های برتر ما محبوبیت یافته است و منبع بی‌پایانی الهام برای بسیاری از نویسندگان ویتنامی است. نسل‌هایی از کودکان ویتنامی مسحور داستان‌های هزار و یک شب بزرگ شده‌اند که نمونه‌ای از سنت بی‌زمان، انسانیت و عرفان ایران باستان است.

دستیار وزیر خارجه ویتنام افزود: اشتراک ارزش‌های فرهنگی سنتی، ایجاد پیوندهای کنونی و نگاه به آینده، مهمترین پایه‌های پرورش دوستی و همکاری‌های چند جانبه بین دو کشور در 51 سال گذشته است. با توجه به شباهت‌های فراوان و مزایای مکمل، ویتنام و ایران در موقعیت مناسبی برای توسعه دوستی و همکاری ما به نفع دو ملت و صلح و ثبات در دو منطقه و سراسر جهان هستند.

نظر شما