شناسهٔ خبر: 68325947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان: خدمات و پیشرفت‌ها در هفته دولت تبیین شود 

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بیان کرد: هفته دولت فرصتی برای بازگو کردن خدمات دولت و تبیین خدمات و پیشرفت‌هاست. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: تمام دولت‌ها در طول ۴۵ سال گذشته با وجود فشارهای داخلی و خارجی همواره برای توسعه کشورمان تلاش کرده‌اند و سازندگی تعطیل نشده است.

وی اضافه کرد: کشورمان هشت سال جنگ را در حالی پشت سر گذاشت که زیرساخت‌هایمان در چندین استان از بین رفته بود اما با وجود تمام مشکلات، سازندگی در تمام کشور آغاز شد.

وی با ابراز تاسف از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، بیان کرد: جهاد سازندگی در جای‌جای کشورمان عمران و آبادانی را به ارمغان آورد و همزمان با جنگ تحمیلی هم منشا خیر و برکت بود.

امام جمعه مراغه تصریح کرد: خدمت‌رسانی دولت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار ملموس است و اگر وضعیت زندگی مردم عادی در زمان طاغوت با زمان حاضر مقایسه شود، تفاوت‌ها مشخص می‌شود.

عضو مجلس خبرگان: خدمات و پیشرفت‌ها در هفته دولت تبیین شود  امام جمعه مراغه: گرانی‌ها نباید موجب بی‌انصافی در قضاوت‌ها شود

آیت‌الله پورمحمدی تبیین پیشرفت‌های کشورمان بین نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و افزود: گرانی نباید موجب بی‌انصافی در قضاوت شود و نسل جوان ما باید بدانند که کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی روند پیشرفت را طی کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت چهاردهم با برنامه‌ریزی مناسب بتواند خدمت‌رسانی به این ملت شریف را تسریع کند و مشکلات معیشتی را کاهش داد.

وی اضافه کرد: البته از دولت چهاردهم انتظار معجزه هم نداشته باشیم و بدانیم که مشکلاتی چون تحریم‌ها پیش‌روی دولت و مسایل اجرایی کشور قرار دارد.

پزشکان به اهمیت کارشان واقف باشند

امام جمعه مراغه همچنین با بیان اینکه اول شهریورماه روز پزشک است، بیان کرد: دین‌شناسی و پزشکی در میان دیگر علوم از اهمیت ویژه برخوردار است و پزشکان نیز باید به اهمیت کارشان واقف باشند.

آیت‌الله پورمحمدی با اشاره به اینکه پزشکان با امکانات همین مردم تحصیل کرده‌اند، افزود: برخی‌ها متاسفانه بدون توجه به این موضوع، مهاجرت کرده و برخی دیگر با هدف ثروت‌اندوزی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

وی اضافه کرد: دریافت سکه و موارد مشابه برای فرار از پرداخت مالیات شایسته یک پزشک نیست و پایگاه اجتماعی پزشکان را پایین می‌آورد؛ ضمن توجه به اینکه دولت هم باید زندگی پزشکان را در حد عالی تامین کند.

وی با زمزمه شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار / تو کز محنت دیگران بی‌غمی / نشاید که نامت نهند آدمی»، اضافه کرد: نباید به بهانه دریافت زیرمیزی در درمان تعلل شود چراکه به قول سعدی بنی آدم اعضای یکدیگرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه پنجم شهریور روز بزرگداشت «محمد بن زکریای رازی» است، افزود: وی فیلسوف، شیمی‌دان و داروساز بود و از مفاخر جهان اسلام به شمار می‌رود.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه در زمینه داروسازی نیز کشورمان موفقیت‌های قابل توجه دارد، افزود: فرزندان این سرزمین در قامت داروسازان کشورمان نقش مهمی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دارند.

به گزارش ایرنا معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز قبل از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان و به‌مناسبت هفته دولت، بخشی از عملکرد دولت سیزدهم را به نمازگزاران تشریح کرد.

نظر شما