شناسهٔ خبر: 68377230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار مشهد اعلام کرد؛

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۰۳ پروژه در مشهد همزمان با هفته دولت

مشهد- فرماندار مشهد گفت: ۱۰۳ پروژه در مشهد مقدس همزمان با هفته گرامیداشت دولت مورد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری در نشست خبری با عنوان «پروژه‌های هفته دولت» که در محل دفتر فرماندار برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: پیگیری‌های اصحاب رسانه و منعکس کردن اخبار گوناگون به ما باعث شده که خدمت‌رسانی بهینه‌تری داشته باشیم و این امر جای قدردانی دارد.

فرماندار مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت ادامه داد: در هفته دولت امسال، پروژه‌های متعددی در دستور کار داریم و مجموعاً ۱۰۳ مورد پروژه برای شهرستان مشهد مقدس طی این ایام بهره‌برداری و کلنگ‌زنی خواهند شد.

وی با ارائه آماری اعلام کرد: ۹۶ پروژه با اعتباری بالغ بر بیش از ۱۳ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان طی ایام هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید و هفت پروژه با اعتبار هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهند شد.

داوری با بیان اینکه طی ایام گرامیداشت هفته دولت «برگزاری برنامه میز خدمت و طرح شهید اصلانی» در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: ۱۳ پروژه با قابلیت افتتاح و کلنگ‌زنی مربوط به بخش مرکزی، هفت پروژه مربوط به بخش رضویه و سه پروژه مربوط به بخش احمدآباد خواهند بود. همچنین ۷۶ پروژه در شهر مشهد مقدس قابلیت افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند داشت.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت باید خود را برای ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر آماده می‌کردیم، خاطرنشان کرد: امسال اربعین حسینی با تفاوت‌های بسیاری نسبت به سال قبل برگزار شد. به طوری که مشکلات به حداقل رسید و نارضایتی آن چنانی وجود نداشت. همچنین تدبیر خوبی در اعزام زائران صورت گرفت و مشکلی در پایانه مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن به وجود نیامد.

وی در تکمیل سخنانش عنوان کرد: برای ایام پایان صفر، برنامه‌های خوبی پیش‌بینی و فعالیت‌های اجرایی را یک ماه زودتر آغاز کردیم. به طور مثال مسیر پیاده‌روی زائران را تقسیم نموده و موکب‌ها جانمایی شده‌اند.

داوری با بیان اینکه در خیابان امام رضا (ع) ظرفیت‌های خدماتی خود را برای خدمت به زائران ثابت کرده‌ایم، تاکید کرد: در موضوع اقامت و اسکان زائران، ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم و اکنون ۸۰۰ هزار نفر ظرفیت اسکان ما در ایام دهه آخر صفر است.

فرماندار مشهد گفت: مردم عزیز در ایام دهه آخر صفر از سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی می‌توانند طی تماس با شماره تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵، اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه حمل و نقل زائران پرداخت و افزود: هر زائر عزیزی که از مبدا در کاروان‌های ثبت‌نام شده حضور داشته باشد، مکان اسکان او مشخص و بلیط برگشت وی هم مشخص است. بر این اساس؛ همه زائرانی که قصد عظیمت به مشهد مقدس را دارند می‌توانند بلیط برگشت هم تهیه کنند.

داوری با بیان اینکه تمام ناوگان اتوبوسی صنعت و معدن را در اختیار شرکت‌های مسافربری قرار داده‌ایم تا نقص ناوگان برطرف شود، ادامه داد: در حوزه ریلی و هوایی، فوق‌العاده‌هایی در نظر گرفته شده است تا مشکلی وجود نداشته باشد.

فرماندار مشهد به حوزه نظارت بر دستگاه‌های خدماتی و بازار اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ بازرس در ۱۴ حوزه بر بازار و حوزه‌های خدمات‌رسان نظارت خواهند کرد. بر این اساس؛ واحدهای صنفی مخصوصاً در اطراف حرم باید نرخ‌نامه داشته باشند و قیمت کالا باید مشخص باشد چراکه این امر به شکل مستمر نظارت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی غیر مجاز وجود ندارند، تاکید کرد: همه واحدهای اقامتی نرخ‌نامه دارند و به شکل مستمر تحت نظارت قرار دارند. با این حال؛ چنانچه کسی تخلف کند، تحت تعقیب قرار می‌گیرد و قاضی تعزیرات در محل ضمن برخورد با او، مبالغ اضافه را به زائران عودت خواهد داد.

داوری با بیان اینکه چهار قرارگاه در چهار محور منتهی به حرم به شکل شبانه روز ایجاد شده است و در هر خیابان ایستگاه موقت بازرسی وجود دارد که نظارت بر دستگاه‌های خدمات‌رسان و بازار را انجام می‌دهند، عنوان کرد: ۸۰۰ واحد صنفی با اتاق اصناف قرارداد بسته‌اند که ۲۱ کالای مورد نیاز ضروری را با قیمت مصوب به مردم ارائه کنند. باید گفت؛ ۲۲ بازار موقت در اطراف حرم ایجاد شده است که این کالاها را عرضه خواهند کرد.

فرماندار مشهد ضمن بیان اینکه چهار هزار پارکینگ جدید به اطراف حرم اضافه شده است، اظهار کرد: سه هزار نفر از جوانان هلال احمر در چهار محور منتهی به حرم که محدودیت ترافیکی در آنجا وجود دارد، امر خدمت‌رسانی به افراد کم‌توان را انجام خواهند داد.

وی به ایجاد امکانات درمانی مناسب برای زائران اشاره کرد و ادامه داد: یک بیمارستان صحرایی در ملک آباد و چند ایستگاه سلامت در اطراف حرم مطهر رضوی امر درمانی را دنبال می‌کنند. تمام مراکز درمانی ما در شهرستان به خصوص اطراف حرم ۲۴ ساعته فعال هستند. همچنین داروخانه‌های شبانه‌روزی «فعال» خواهند بود و سایر داروخونه‌ها تا ساعت ۲۴ فعال هستند.

داوری به سرویس‌دهی فوق‌العاده در ایام پایانی ماه صفر اشاره کرد و گفت: در ایام سه شب پایانی ماه صفر به صورت ۲۴ ساعته ناوگان عمومی شهرستان به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

نظر شما