شناسهٔ خبر: 68325074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه آستارا:

همدلی و هم صدایی مجلس و دولت ستودنی است

آستارا - ایرنا - خطیب جمعه شهرستان آستارا گفت: همدلی و هم صدایی مجلس و دولت ستودنی است و استمرار آن از نیازهای اصلی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا اظهارکرد: رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم توسط مجلس شورای اسلامی نشان دهنده اعتماد به یکدیگر و گام نهادن در مسیر حل و رفع مشکلات مردم و کشور است.

وی افزود: وحدت و اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب ولی امر مسلمین جهان از واجبات مهم و اساسی کشور به حساب می آید و همه مردم و مسئولان باید در این خصوص گام بردارند تا دشمنان نظام نتوانند سوء استفاده و سوء تعبیر کنند.

امام جمعه شهرستان مرزی آستارا با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به خصوص آیت الله رئیسی عنوان کرد: شهید رئیسی الگوی بسیار مهم و تاثیرگذاری برای دولت مردان ما به شمار می روند، الگوی هم‌صدایی، وحدت، پای کار نظام و رهبری بودن و الگوی خدمت بی منت به مردم بود.

حجت الاسلام صالحیان در ادامه تصریح کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی یکی از اقدامات خوبی است که همه ساله انجام می شود، این حرکت در بعد داخلی یک راهپیمایی و عزاداری دارد و از جنبه بین المللی همایش اربعین در کشور عراق صورت می گیرد که به همه دشمنان نظام بگوید همه مسلمانان و آزادگان حول محور امام حسین(ع) حرکت عظیم و باصلابتی دارند.

وی در ادامه بیان کرد: شهرستان آستارا سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر کشور و خارج از آن می باشد، بسیاری از آنها برای تفریح می آیند و بعضی نیز رانندگان کامیون ها تجاری و ترانزیتی هستند که برای تجارت به این شهرستان مرزی سفر می کنند، لذا باید همه زیر ساخت ها فراهم و مشکلات رفع شود تا دغدغه های مسافران و شهروندان رفع شود.

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا خاطرنشان کرد: شهرستان آستارا به جهت موقعیت جغرافیایی و سیاسی بسیار مهم و حائز اهمیت است، این شهرستان دروازه طلائی ایران و اروپا به شمار می رود و باید به صورت علمی و تخصصی نیازهای آن رفع شود و این مطلب خواسته مردم از دولتمردان است.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

نظر شما