شناسهٔ خبر: 68323570 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۲۵ طرح کشاورزی در استان زنجان به بهره برداری می‌رسد - اکونیوز

اقتصاد ایران: زنجان-رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از افتتاح ۱۲۵ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله حسنی روز پنجشنبه در جلسه تشریح طرح های کشاورزی آماده بهره برداری در استان، افزود: افتتاح این طرح ها اشتغالزایی برای بیش از هزار و ۱۱۹ نفر به صورت مستقیم و سه هزار و ۸۱ نفر به صورت غیر مستقیم را در پی دارد.

وی با بیان اینکه ۶۸ طرح از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته مربوط به حوزه آب و خاک است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۵ طرح احداث کانال بتنی انتقال آب به طول ۱۲ هزار و ۸۵۵ متر، ۳۵ طرح لوله گذاری خط انتقال آب به طول ۵۰ هزار و ۹۱۲ متر، ۱۲ طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری به مساحت ۱۵۲ هکتار، چهار طرح احیا و مرمت قنات به طول هزار و ۵۹۱ متر و ۲ طرح احداث استخر معیشتی ذخیره آب به ظرفیت ۱۸۵ هزار متر مکعب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته برای طرح های آب و خاک را بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

حسنی با اشاره به افتتاح ۲۴ طرح در بخش امور دام استان، گفت: این طرح ها شامل سه واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه، یک واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت ۵۰ هزار قطعه، ۲۰ واحد دامداری کوچک به ظرفیت ۸۸۰ راس و کلنگ زنی یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی جمعاً با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان خاطرنشان کرد: هشت طرح صنایع تبدیلی غذایی نیز شامل یک پروژه سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تنی، یک طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، طرح تولید فرآورده های لبنی، طرح کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ طرح واحد گلاب گیری و ۲ طرح کارخانه کنسرو زیتون با اعتبار بالغ بر هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال بهره برداری می شود.

حسنی افزود: در بخش تولیدات گیاهی نیز ۱۲ طرح شامل ۲ پروژه کشت گل محمدی در سطح ۵۰ هزار متر مربع، ۲ طرح احداث باغهای دیم در اراضی شیب دار در سطح ۲۵ هزار متر مربع، یک طرح احداث باغ زیتون در اراضی شیب دار در سطح ۵۶۰ هکتار و هفت طرح گلخانه ای در سطح ۴۶ هزار و ۵۳۴ متر مربع با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

این مسوول اضافه کرد: همچنین چهار طرح در بخش شیلات با اعتبار حدود ۸۷ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اعتبار حدود ۶۷ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش تعاون روستایی شامل احداث باسکول و سیلوی فلزی با اعتبار حدود ۱۰۵ میلیارد ریال و یک طرح در بخش امور اراضی در خصوص تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در سطح ۷۷ هکتار با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما