شناسهٔ خبر: 68321587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بازگشت زائران اربعین با جدیت کنترل می شود

صاحب‌خبر -

امنیت در تردد زائران بزرگترین نعمتی است که به برکت این نظام اسلامی در اربعین حسینی رقم خورده و بی شک تلاش های نیروها امنیتی و انتظامی، دستگاه های خدمت رسان و سایر مجموعه ها نیز بخصوص دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه، در برقراری این نظم و امنیت تأثیرگذار بوده است.

بازگشت زائران اربعین با جدیت کنترل می شود
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در بازدید شبانه از پایانه مرزی شلمچه، کیفیت خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در این پایانه مرزی را ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدیدهای خود از پایانه های مرزی استان های ایلام و خوزستان، به صورت شبانه از پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد.

فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی در اولین سفر استانی خودا از زیرساخت های اربعین و تردد زائران از مرز بازدید کرد. وی پس از بازدید از ایلام و پایانه های مرزی مهران و برکت به خوزستان رفت و از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز، صادق مالواجرد در بدو ورود خود به استان خوزستان به بازدید از پایانه مرزی چذابه پرداخت و آخرین وضعیت راه ها و وضعیت تردد زائران به خصوص در مسیرهای منتهی به مرزهای استان را از نزدیک بررسی کرد. سپس با حضور در پایانه مرزی شلمچه، طی گفت وگو با مردم و کارکنان پایانه مرزی شلمچه در جریان اقدامات انجام شده در این پایانه و سطح رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده در مرز شلمچه قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید در یادمان شهدای شلمچه، محل شهادت پدر خود حضور یافت و یاد شهدای شلمچه را گرامی داشت.

فرزانه صادق مالواجرد عصر پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در نشست با اعضای ستاد اربعین استان خوزستان، اظهار کرد: امنیت در تردد زائران بزرگترین نعمتی است که به برکت این نظام اسلامی در اربعین حسینی رقم خورده و بی شک تلاش های نیروها امنیتی و انتظامی، دستگاه های خدمت رسان و سایر مجموعه ها نیز بخصوص دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه، در برقراری این نظم و امنیت تأثیرگذار بوده است.

به گزارش تین نیوز، صادق مالواجرد با بیان اینکه در بازدید از مرز مهران و چذابه نه تنها امنیت و آرامش کامل در تردد زائران را مشاهده کردیم بلکه از سایر کشورها و استان ها نیز برای تردد به این مرزها مراجعه شده و این نشان دهنده مدیریت خوبی در برقراری نظم و امنیت زائران است، گفت: امروز و در نخستین روز کاری در خاکی از سرزمین این میهن اسلامی پا نهادیم که نشانه هایی زیادی از ایثار، مقاومت و پایمردی مردان و زنان غیور به وضوح احساس می شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امنیت در تردد زائران بزرگترین نعمتی است که به برکت این نظام اسلامی در اربعین حسینی رقم خورده و بی شک تلاش های نیروها امنیتی و انتظامی، دستگاه های خدمت رسان و سایر مجموعه ها نیز بخصوص دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه، در برقراری این نظم و امنیت تأثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: حضور ما در مرز چذابه صرفا برای قدردانی از تلاش های بی وقفه متولیان امیر در اربعین و بررسی مسائل و مشکلات تردد زائران است.

صادق مالواجرد یادآور شد: تک تک افراد خدمت رسان در اربعین بی شک با توسل به امام حسین(ع) در این دو سه هفته با تمام قوا پای کار هستند چرا که به روال طبیعی نمی توان همه کارها را به این آسانی و دقت پیش برد.

وی تصریح کرد: تلاش های بی دریغ ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی، استانداری و قرارگاه اربعین، فراجا، اطلاعات، پلیس، سپاه و سایر دستگاه ها خدماتی شایسته قدردانی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ایام اربعین آسیب شناسی های لازم برای رفع مشکلات و نواقص انجام می شود تا بتوانیم برای سال آینده مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: تردد سه میلیون نفر از مرزهای کشور اتفاق بزرگی است بخصوص اینکه این تردد در یک بازه زمانی ۲۰ روزه صورت گرفته است، حماسه عاشورا و اربعین تمام شدنی نیست و هر سال باید بهتر از سال قبل برگزار شود.

صادق مالواجرد گفت: بازگشت زائران در سه روز آینده با تعداد بالایی خواهد بود و همه دستگاه های متولی باید بیش از روزهای گذشته مراقب تردد زائران باشند.

 

پایانه های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می شوند و تاکنون یک میلیون و ۶۸۷ هزار زائر از مرزهای شلمچه و چذابه تردد کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما