شناسهٔ خبر: 683190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در اعتراض به جنايات اسرائيل و سكوت جهان اسلام طنين‌انداز شد

شعار «اسرائيل كودك‌كش نابود بايد گردد» در سراسر كشور

آيت‌الله موحدي كرماني خطيب جمعه تهران: هم جهان اسلام و هم مجامع جهاني، آيا وقت آن نرسيده است كه به خود آيند؟ و اين غده سرطاني را با هر وسيله‌اي كه مقدر است متوقف كنند و نظام جنايتكار و متجاوز صهيونيستي‌ را به زانو درآورند؟

صاحب‌خبر -
با وجود آنكه جمعه آخر ماه رمضان در ايران، صحنه‌هاي حضور پررنگ مردم ايران در راهپيمايي‌هاي نقاط مختلف كشور به منظور همبستگي با مردم فلسطين بود، اما جمعه گذشته نيز شهرهاي ايران خالي از چنين راهپيمايي‌هايي نبود. موضع مردم ايران نسبت به فلسطين و غزه روشن است؛ دولت ايران هم كه منتخب همين ملت است، سرسختانه از مردم فلسطين دفاع مي‌كند و حمايت معنوي و مادي و تسليحاتي جمهوري اسلامي ايران، به نمايندگي از ملت ايران همواره در خدمت گروه‌هاي مقاومت بوده است. با اين وجود مردم ايران خود نيز مستقيماً به ميدان دفاع از فلسطين آمده‌اند؛ از يك سو كمك‌هاي مالي مردم براي غزه و حمايت از مقاومت جمع آوري مي‌شود از سويي ديگر بسياري از جوانان ايراني براي اعزام به غزه و مقاومت در كنار برادران فلسطيني خويش اعلام آمادگي كرده اند و از ديگر سو، اين روزها كه حجم جنايات رژيم كودك‌كش صهيونيستي آن قدر بالا رفته كه صداي حاميان اصلي آن رژيم هم به محكوميت جنايت‌ها درآمده و حالا حتي امريكا و فرانسه هم حمله اسرائيل به مدرسه سازمان ملل را محكوم مي‌كنند، شهرهاي مختلف ايران نيز صحنه راهپيمايي عليه اسرائيل است. خطبه‌هاي نمازجمعه تهران و سخنراني قبل از آن نيز ديروز اغلب به غزه و محكوميت مدافعان اسرائيل و سكوت سران عرب اختصاص يافت.


    اسرائيل كودك‌كش نابود بايد گردد
نمازگزاران نماز جمعه تهران بعد از برگزاري نماز در واكنش به جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي راهپيمايي برگزار كردند. اين مراسم همزمان با تهران در سراسر كشور نيز برگزار شد.
در اين تظاهرات، مردم تهران همگام و هم‌صدا با ساير مسلمانان و آزادگان جهان حملات وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به نوار غزه و كشتار بي‌رحمانه زنان و كودكان را با فرياد «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر رژيم كودك‌كش» محكوم كردند و خواستار شكست سكوت كشورهاي عربي و مجامع بين‌المللي شدند.
بر اساس گزارش خبرگزاري‌ها از سراسر كشور روز گذشته، همزمان با تهران نمازگزاران مومن در ساير شهرها در راهپيمايي خود و در واكنش به جنايات رژيم صهيونيستي بعد از نماز جمعه شعار «اسرائيل كودك‌كش نابود بايد گردد» سر دادند.
    جهان اسلام به خود بيايد
آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به تهاجم رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه ‌و حوادث دلخراش غزه گفت: از اين عناصر پليد و كثيف توقعي نيست. ماهيت آنها روشن است. برنامه آنها همين است اما تعجب از جهان اسلام است. تعجب از مدعيان اسلام است كه چطور اجازه مي‌دهند چنين جناياتي اتفاق بيفتد و ساكت باشند!
وي افزود: هم جهان اسلام و هم مجامع جهاني، آيا وقت آن نرسيده است كه به خود آيند؟ و اين غده سرطاني را با هر وسيله‌اي كه مقدر است متوقف كنند و نظام جنايتكار و متجاوز صهيونيستي‌ را به زانو درآورند؟ كشورهاي مسلمان رابطه خود را با آنها قطع و كالاهاي صهيونيستي را تحريم كنند و با حاميان اسرائيل برخورد شايسته‌اي همچون حاميان يك جنايت انجام دهند.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به باز شدن در‌هاي تسليحاتي امريكا در سرزمين‌هاي اشغالي براي رژيم صهيونيستي افزود: وظيفه كشورهاي اسلامي تجهيز فلسطيني‌ها است تا هر زمان كه اين رژيم سفاك اراده كرد نتواند فلسطيني‌ها را به خاك و خون بكشد. وي با اشاره به آتش‌بس چند روزه بين رژيم صهيونيستي و فلسطين گفت: پذيرش آتش‌بس بايد با رفع حصر باشد. مصر خجالت بكشد و درها را باز كند تا رفع حصر شود.
آيت الله موحدي كرماني افزود: نكته ديگر اين است كه خداوند بنا دارد كه مهلت دهد. خداوند به جانيان كربلا نيز مهلت داد اما بالاخره خدا زنده است و اين جانيان منتظر روز انتقام باشند. اسرائيل بايد بداند كه وجدان بشريت تا حدي تحمل دارد و اين تحمل اگر لبريز شود وجدان‌ها عليه او حركت مي‌كنند و آن زمان بايد اين رژيم اشغالگر آرزوي مرگ كند.
وي افزود: هم مردم غزه امتحان مي‌شوند هم امت اسلامي و هم سردمداران اين كشورها. مردم مظلوم غزه ايستاده‌اند و دو راه پيروزي در مقابل آنها است؛ يا اسرائيلي‌ها به دست آنها نابود مي‌شوند يا به شهادت مي‌رسند و به مقامات عاليه مي‌رسند.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: اين پيروزي، پيروزي مكتب فلسطين است. مكتب فلسطين غالب و با عنايت خداوند رژيم صهيونيستي نابود خواهد شد.
    تأمين هزينه‌هاي صهيونيسم از سوي عربستان و امارات
حسن رحيم‌پور ازغدي، عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به سكوت و همكاري سران عرب با رژيم صهيونيست در انجام جنايت‌هاي اين رژيم، گفت: اگر قدرت حاكمان فاسد و دست نشانده در كشورهاي عربي نبود جنايات صهيونيستي‌ها دوام نمي‌يافت.
وي افزود: صهيونيست‌ها به صراحت اعتراف كرده‌اند كه اين جنگ با حمايت همه رژيم‌هاي عربي به جز سوريه و عراق همراه بوده است و اين حركت نتيجه ائتلاف واقعي غرب در كشورهاي عربي عليه مقاومت و در راستاي انتقال قدرت به محمود عباس با هدف تسليم فلسطيني‌ها است. براساس اخبار عربستان و امارات هزينه‌هاي اين جنگ را پرداخت مي‌كنند. اين دو كشور و تركيه همواره خواهان شعله‌ور شدن جنگ در سوريه و عراق در راستاي تضعيف جبهه مقاومت هستند.
ازغدي همچنين گفت: به رغم تلاش و جنايات رژيم صهيونيستي در چند هفته اخير براي نفوذ در غزه، تاكنون نظاميان صهيونيست در مقابل مقاومت اسلامي درمانده شده‌اند و حتي 300 متر نيز در غزه نفوذ نكرده‌اند كه اين از عزم جهادي مقاومت و زبوني دشمن حكايت دارد.

نظر شما