شناسهٔ خبر: 68316239 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

جزئیات برنامه راهپیمایی جاماندگان اربعین ؛ هماهنگی با اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی انجام شده است

صاحب‌خبر -

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تشریح جزییات مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین گفت: حدود ۱۴ کیلومتر از مسیرهای پایتخت برای این مراسم پیش بینی شده است و بالغ بر ۱۲۰۰ موکب به راهپیمایان خدمات ارایه می کنند.

جزئیات برنامه راهپیمایی جاماندگان اربعین ؛ هماهنگی با اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی انجام شده است
تین نیوز

حمیدرضا خونوئی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین روز یکشنبه پس از نماز صبح از میدان آئینی امام حسین با قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز صبح آغاز می شود و راهپیمایان به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری حرکت می کنند.

 

به گزارش تین نیوز، خونوئی با بیان اینکه ۱۲۰۰ موکب مردمی در این مسیر تدارک دیده شده است؛ افزود: در این مواکب خدمات رسانی پذیرایی زائران و عزاداران و برنامه های فرهنگی برنامه ریزی شده است. ۲۰۰ موکب بصورت خانوادگی اداره می شوند و بیش از ۱۲۰ موکب را خانواده معظم شهدا مدیریت می کنند. بیش از ۱۰۰ موکب را نوجوان ها اداره می کنند و سایر مواکب، مواکبی هستند که هیئات مذهبی شهر تهران در آن ها حضور دارند.

خونوئی تاکید کرد: قرار است تا همکاران در مدیریت موکب نوجوانان کمترین دخالت کنند تا آنان در مسیر اتفاقات و کنش فرهنگی قرار گیرند و این امر را به صورت کامل به آن ها واگذار کردیم تا بتوانند این تمرین را انجام دهند.

معاون شهردار تهران، شعار مراسم امسال را «لشکر حسین لشکر قدس» عنوان کرد و گفت: آیین جاماندگان اربعین شهر تهران حدود ۱۴ سال است که توسط جمعی از جوانان مسجدی تهران در مسیری که همین مسیر اجرا می شود که تبدیل آن به یک آیین شهری، شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران توفیق خدمت گزاری به زائران و مواکبی که در این مسیر قصد خدمت دارند را پیدا کردند.

خونوئی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در ۳ مسیر کلی حضور دارد و خدمات لازم از قبیل آماده کردن سازه، فضا و ملزومات اجرای برنامه و همکاری لازم با پلیس انتظامی، راهور پیش بینی شده است.وی با اشاره به خدمات فرهنگی در روز اربعین افزود: مواکبی به نام موکب ام البنین(س) در مسیر تعبیه شده که خدمات مادر و کودک ارائه می دهد و زنان می توانند با فرزند خود در مسیر حضور یابند.

خونویی اظهار کرد: خدمات رفاهی لازم با هماهنگی با اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی ویژه برای راهپیمایان در طول راهپیمایی تدارک دیده شده تا زائران و عزاداران به راحتی بتوانند به نقاط ابتدایی که حرکت کردند باز گردند.

همچنین دبیر شورای ترافیک استانداری تهران از اتخاذ تمهیدات برای جابه جایی جاماندگان از حرم عبدالعظیم تا راه آهن خبر داد و گفت: برای بازگشت مردم ورامین، پیشوا و قرچک ۷ قطار حومه ای پیش بینی شده است.

ابوالفضل دربانی از اتخاذ تمهیدات شورای ترافیک برای تسهیل و تسریع در بازگشت جاماندگان اربعین از حرم عبدالعظیم (ع) برای روز اربعین حسینی (یکشنبه چهارم شهریور) خبر داد و اظهار کرد: تدابیر لازم در خصوص تأمین اتوبوس، تاکسی، ون و قطار حومه ای برای جاماندگان اربعین در شهرری پیش بینی شده است.

دبیر شورای ترافیک استانداری تهران از پیش بینی استقرار خط ایستگاه های اتوبوس و ون به ایستگاه راه آهن برای بازگشت جاماندگان اربعین در شهرری خبر داد و گفت: پس از پایان مراسم از ساعت ۱۳.۴۵ تا ۱۹.۴۵ هر ساعت یک قطار از شهرری برای جابه جایی مردم ورامین، پیشوا و قرچک فراهم خواهد بود.

دربانی عنوان کرد: زوار جامانده اربعین حسینی (ع) که از شهرهای ورامین، قرچک و پیشوا که برای حضور در راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در شهرری و حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حاضر می شوند، می توانند با برنامه ریزی مناسب در یکی از ساعت های ۱۳.۴۵، ۴۵. ۱۴، ۱۵.۴۵، ۱۶.۴۵، ۱۷.۴۵، ۱۸.۴۵ و ۱۹.۴۵ برای بازگشت به سه شهر مذکور از قطار حومه ای استفاده کنند.

وی بیان کرد: تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا زوار عزیز با آرامش و آسایش خیال در این آئین معنوی شرکت کنند و برای جابه جایی مردم از حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به راه آهن نیز اتوبوس و ون پیش بینی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما