شناسهٔ خبر: 68301415 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیروت: سازمان ملل بر آتش بس در لبنان، نظارت و به مسئولیت خود عمل کند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این کشور، بر ضرورت ایفای نقش سازمان ملل متحد برای نظارت بر آتش‌بس در لبنان و عمل به مسئولیت های محوله به آن سازمان و هیأت ویژه نظارت بر آتش‌بس تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری لبنان «NNA»، سرلشکر «پاتریک گوشا» رئیس هیأت سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس در لبنان و «جرارد کرنز» رئیس کمیته مشترک نظارت بر آتش‌بس در بیروت، با «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان دیدار کرد.

در این دیدار اوضاع لبنان و منطقه در سایه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی و مانع‌تراشی آن در برابر تلاش‌های مربوط به برقراری آتش‌بس در غزه، بررسی شد.

بوحبیب تأکید کرد که سازمان ملل متحد و هیأت ویژه نظارت بر آتش‌بس در لبنان، بایستی نقش خود را در این زمینه ایفا و به مسئولیت محوله عمل کنند.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین هدف قرار دادن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل گزارشی در خصوص حادثه «مجدل شمس» جهت افشای حقیقت و سلب بهانه «حق دفاع از خویش» از رژیم صهیونیستی ارائه کند؛ حادثه ای که بهانه‌ای برای تجاوزات علیه جنوب لبنان شده است،

از سوی دیگر «خلیل حسین المقدح» از رهبران جنبش فتح فلسطین امروز در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شهر «صیدا» در جنوب لبنان به شهادت رسید.

گردان های شهدای الاقصی در بیانیه ای اعلام کرد که خلیل المقدح در حین ماموریت جهادی در چارچوب عملیات طوفان الاقصی به شهادت رسیده است.

در همین ارتباط وزارت خارجه لبنان دو روز پیش اعلام کرد که شکوائیه‌ای علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت به دلیل نقض حریم هوایی لبنان و شکستن دیوار صوتی بر فراز مناطق لبنانی توسط جنگنده‌های این رژیم، ارائه کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است که این تجاوزات رژیم صهیونیستی نقض آشکار حاکمیت لبنان، حریم هوایی این کشور و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است.

نظر شما