شناسهٔ خبر: 68300517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام آمادگی شهرری برای استقبال از پیاده‌روی جاماندگان اربعین+ فیلم

شهرری- ایرنا- فرماندار ویژه ری اعلام کرد: این شهرستان با تدابیر مناسب امنیتی، رفاهی و پذیرایی آماده برگزاری و استقبال از پیاده‌روی جاماندگان اربعین است.

صاحب‌خبر -

مهدی باب‌الحوائجی روز چهارشنبه در نشستی خبری با موضوع پیاده‌روی جاماندگان اربعین با بیان اینکه ۱۲ کمیته برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی تشکیل شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود سه میلیون زائر از مراسم پیاده روی در طول مسیر استقبال کنند.

وی با بیان اینکه شعار امسال نیز همچون شعار خود اربعین «کربلا طریق الاقصی» است، تصریح کرد: مواکب زیادی در طول مسیر آماده پذیرایی از زائران و جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی با آشامیدنی و غذاها نذری هستند.

باب الحوائجی گفت: موکب‌هایی نیز با برنامه‌های فرهنگی مستقر هستند که هدف اربعین و پیام امام حسین(ع) را منتقل خواهند کرد که تعداد آنها به ۷۳موکب خواهد رسید، ۶ حسینیه کودک هم با زبان‌کودکان برنامه خواهند داشت و سه موکب نیز به هنرمندان‌ اختصاص داده شده است و سه صحنه برای اجرای برنامه‌های نمایشی مستقر است.

وی افزود: کمیته بهداشت نیز با هماهنگی‌هایی که با بیمارستان‌های منطقه ری انجام داده است امکان خدمات به زائران را دارند اضافه بر آن بیمارستان‌های آیت الله کاشانی، امیرالمومنین(ع)، لقمان، سینا، بهارلو، ضیائیان‌ نیز در خارج از منطقه ۲۰ آماده خدمات هستند.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت:در کمیته حمل و نقل بیش از هزار اتوبوس برای نقل و انتقال زائران در نظر گرفته شده است، ۲۲۰دستگاه ون که در ۱۴ منطقه و ۸مسیر مستقر خواهد بود و خط یک و ۶ مترو نیز از مسیرهای تهران به سمت ری زائران را منتقل خواهند کرد، از این رو از ساعت ۵:۳۰ صبح مترو آماده میزبانی زائران است که هزینه در این خطوط رایگان خواهد بود و با هماهنگی که با راه آهن انجام شده است در مسیرهای ورامین، پیشوا و تهران و بالعکس زائران تا ساعت ۱۸ عصر جابه‌جا خواهند شد.

باب الحوائجی تصریح کرد: در طول مسیر ۳۴ مسجد در خدمت زائران هستند که نماز جماعت را در سه نوبت صبح، ظهر و عصر برپا خواهند کرد. ۲۸ مدرسه نیز در طول مسیر از مردم پذیرایی خواهند کرد که در نرم‌ افزار فرهنگسرا موقعیت مکانی این مساجد، مدارس، مواکب، اورژانس، آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها مسیر جاماندگان اربعین حسینی درج شده است.

وی از ۱۳۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار خبر داد و افزود: جدای از سرویس بهداشتی سیار تمامی مدارس، مساجد و حتی برخی ادارات نیز برای استفاده سرویس باز خواهند بود.

باب‌الحوائجی ابراز کرد: در طول مسیر نمایشگاه تخصصی حجاب را در خیابان فدائیان اسلام را داریم که محصولات حجاب ارائه شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان از زائران درخواست کرد که تا جایی که امکان دارد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی از زائران خواست که به خاطر ازدحام جمعیت بعد از دادن سلام محل حرم را ترک کنند.

نظر شما