شناسهٔ خبر: 68295548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار تهران خبر داد؛

پیش بینی حضور ۳ میلیون زائر در همایش جاماندگان اربعین

ری- فرماندار ویژه ری و معاون استاندار تهران از پیش بینی حضور بیش از سه میلیون زائر در همایش جاماندگان اربعین در جنوب تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باب الحوائجی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین ری طی سخنانی گفت: ۱۲ کمیته در ستاد اربعین ری تشکیل شده است.

وی به دستورات و تدابیر صادر شده از سوی استاندار تهران طبق مصوبات شورای تأمین اشاره کرد و ضمن تشریح هماهنگی‌های ایجاد شده برای همایش جاماندگان اربعین در پایتخت گفت: در کمیته حمل ونقل و ترافیک یکهزار اتوبوس برای انتقال زائرین در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه ری افزود: خط یک و شش مترو تهران نیز از ساعت ۵:۳۰ صبح به خدمت رسانی به جاماندگان اربعین خواهند پرداخت، از مردم تقاضا داریم تا جایی که ممکن است، از وسیله نقلیه عمومی استفاده کرده و از وسیله شخصی استفاده نکنند.

وی از هماهنگی کمیته بهداشت و سلامت ستاد اربعین ری با بیمارستان‌های هفت تیر، دارالشفا، فیروزآبادی و صدیقه زهرا خبر داد و گفت: در روز اربعین این بیمارستان‌ها به صورت فعال به جاماندگان اربعین خدمت رسانی انجام می‌کنند.

معاون استاندار تهران از زائرین خواست، از موکب ها برای پذیرایی استفاده کنند و به دلیل هوای گرم و احتمال فاسد شدن مواد غذایی از توزیع نذورات به صورت دستی و نفری خودداری کنند.

وی گفت: ۳۵۰ موکب وظیفه پذیرایی از جاماندگان اربعین در محدوده ری را بر عهده دارند و پیش بینی می‌شود، میزبان بیش از سه میلیون زائر باشیم.

باب الحوائجی اضافه کرد: هشت پارکینگ در شهر و ۱۲ پارکینگ در اطراف شهر به جاماندگان اربعین خدمت رسانی می‌کنند و همچنین ۷۲ موکب فرهنگی در طول مسیر پیش بینی شده است.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی به زائران ۳۴ مسجد، ۱۰ استیج با اجرای برنامه‌های ویژه و ۲۸ مدرسه با امکانات خودشان پذیرای زائرین خواهند بود و ۱۳۰ سرویس بهداشتی سیار در نقاط مختلف جانمایی شده و مسیر پیاده روی ری از پل آزادگان تا حرم عبدالعظیم خواهد بود.

این مسئول گفت: یک اپلیکیشن برای آدرس‌های مختلف امکانات فرهنگی و … پیاده روی طراحی شده است، که از آدرس Map.farhangsara.ir قابل دریافت است.

وی گفت: شعار راهپیمایی امسال جاماندگان اربعین نیز «کربلا طریق الاقصیهم» تعریف شده است.

نظر شما