شناسهٔ خبر: 68299261 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: میزان تقاضا برای مصرف برق کشور همچنان بالاست و هم اکنون به رقم ۷۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج‌هزار مگاوات بیشتر است. مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: میزان تقاضا برای مصرف برق کشور همچنان بالاست و هم اکنون به رقم ۷۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج‌هزار مگاوات بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، حامد احمدی اظهار داشت: باتوجه‌به تداوم گرمای هوا و مصرف بالا، شبکه برق همچنان در شرایط سخت و تحت‌فشار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ ماه و نیم است که شبکه برق کشور در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع تحت‌فشار و بدون استراحت است، خاطرنشان‌کرد: در این مدت صنعت برق کشور با حداکثر توان، انرژی الکتریکی را تولید و توزیع کرده است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر ادامه‌داد: اگر مدیریت مصرف برق به‌درستی انجام نشود و کاهش بار پیش‌بینی شده در بخش تقاضای مصرف برق را نداشته باشیم، امکان افزایش حوادث برق همچنان وجود دارد.

احمدی با توضیح اینکه در چند روز آخر هفته با افزایش دما در مناطق شمالی کشور روبه‌رو خواهیم بود، گفت: گرمای شدید موجب افزایش مصرف به‌ویژه در بخش سیستم‌های سرمایشی خواهد شد، ازاین‌رو از همه مشترکان درخواست می‌کنیم نسبت به مدیریت مصرف توجه کافی داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط عبور کرده و به شرایط نرمال نزدیک شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما