شناسهٔ خبر: 68302057 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دهقان پور : ۴۹ طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس طی هفته دولت افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۴۹ طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی در ایام گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در ۷ زیربخش و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۴۹ طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی در ایام گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در ۷ زیربخش و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مجتبی دهقان‌پور در نشست جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه ۲۲ طرح عمرانی و ۲۷ طرح اشتغالزا در مدت مذکور به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۸۱۷ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود و ۲ هزار و ۴۶۳ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی، طرح‌های عمرانی قابل افتتاح بخش کشاورزی استان فارس شامل ۸ طرح در زیربخش آب و خاک، ۱۱ طرح در حوزه امور عشایر، یک طرح در حوزه تعاون روستایی و دو طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

دهقان‌پور تصریح کرد: از مجموع ۴۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در طرحهای عمرانی، مبلغ ۱۳ میلیارد ریال در زیربخش آب و خاک و ۳۰ میلیارد ریال در حوزه تعاون روستایی به صورت سرمایه‌گذاری شخصی هزینه شده است و مبلغ ۲۳ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال به صورت بلاعوض از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

وی به طرح‌های اشتغالزای هفته دولت اشاره کرد و افزود: ۱۶ طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی، ۱۰ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی و یک طرح در زیر بخش تولیدات دامی آماده افتتاح است که مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای آن‌ها ۳ هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

دهقان‌‍پور به بیان محل تامین هزینه طرح‌های مذکور پرداخت و گفت: مبلغ ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، مبلغی بالغ بر یک هزار و ۷۶ میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی و ۲ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال به صورت خودیاری در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس جهادکشاورزی فارس بیان کرد: برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال ۱۴۰۳ از دوم شهریورماه در سرتاسر استان پهناور و زرخیر فارس آغاز خواهد شد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما