شناسهٔ خبر: 68298601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جنگ آتش‌ها !

صاحب‌خبر -

حزب‌الله لبنان هفته گذشته از يك شهر موشكي حاوي مخازن سلاح‌هاي موشكي با برد متوسط و بلند و نيز تونل‌هاي عملياتي براي ورود به سرزمين‌هاي اشغالي رونمايي كرد.
شهرك موشكي عماد 4 به قطع و يقين عماد 1و2و3 و نيز احتمالا عماد 5و6 و... هم دارد.
توانايي‌هاي نظامي حزب‌الله پس از جنگ 33 روزه در 2006 به نقطه اي رسيده كه در ذهن فرماندهان نظامي آمريكا در سنتكام و در ذهن ارتش تروريستي صهيونيست‌ها نمي‌گنجد. حزب‌الله 18 سال پيش در يك جنگ نابرابر ارتش اسرائيل را به شكستي سنگين وادار كرد كه سال‌ها پژوهشكده‌هاي نظامي در داخل و خارج اسرائيل را به تحليل علل اين پديده شگرف مشغول كرد.
حزب‌الله پس از عمليات طوفان‌الاقصي 10ماه است در شمال سرزمين‌هاي اشغالي مشغول تمهيد جنگي بزرگ است. موشك‌ها و پهپادهاي حزب‌الله 10 ماه است مشغول شخم‌زني نظامي در شمال اسرائيل هستند تا تخم موشك‌هاي نقطه‌زن انبار شده در شهرك‌هاي موشكي خود را در آن بكارد. محصول اين «كاشت» نظامي يك «برداشتي» است كه جهان را شگفت زده خواهد كرد.
ژنرال مكنزي ، فرمانده سابق سنتكام اخيرا در يك اظهارنظر عجيب گفته است: «حزب الله لبنان يك بازيگر نظامي غيردولتي در جهان است. آنها زرادخانه بزرگي از موشك‌هاي نقطه‌زن را در اختيار دارند.»
او با اشاره به توانمندي‌هاي ارتش حزب‌الله در لبنان و حوثي‌ها در يمن و قدرت شگرف حماس و گروه‌هاي جهادي در عراق اعتراف كرده است : «جنگ با ايران جنگ با آتش‌هاست!»
نشريه آمريكايي نشنال اينترست در تحليلي از آخرين تحولات منطقه در آستانه ضربه تلافي‌جويانه جمهوري اسلامي ايران و حزب‌الله به خاطر ترور اسماعيل هنيه و فواد شكر نوشته است :
- موشك‌هاي ايران سراسر منطقه را پر كرده است.
- ايران اسرائيل را در دو حلقه‌اي از آتش محاصره كرده است.
مجموعه جمع‌بندي‌هاي آگاهان سياسي نخبگان نظامي در غرب و تجربيات نظاميان آمريكا در افغانستان و عراق و سوريه اين حقيقت را به تصميم‌گيران نظامي آمريكا در پنتاگون ديكته مي‌كند كه ؛
1- ايران در جايگاهي از بازدارندگي و اقدام پيشدستانه ايستاده است كه هرگونه جنگي – چه درازمدت چه كوتاه‌مدت – به مثابه يك شكست قطعي براي غرب است.
2- بايد ضربه تلافي‌جويانه ايران را مانند ضربه «عين‌الاسد» و نيز «وعده صادق» وفق قوانين بين‌الملل به معناي دفاع مشروع پذيرفت و پاسخ نداد و با سكوت از اين مرحله گذشت.
3- بايد براي پايان جنگ در غزه فكري آبرومندانه كرد و از ميان دو خسارت و شكست عظيم مبني بر تداوم جنگ و يا پذيرش آتش‌بس، دومي را انتخاب كرد كه خسارت ‌آن به مراتب كمتر از تداوم نسل‌كشي و جنايت جنگي در غزه است.
4- براي ارزيابي توازن قوا و كاهش تشنج در منطقه و صورت بندي وزن‌كشي قواي دو طرف پس از عمليات طوفان‌الاقصي تعريف جديد كرده توافقات نانوشته‌اي با دولت جديد در تهران ، به بهانه گفت‌وگوهاي برجامي رسيد. اين توافق براساس اين منطق شكل خواهد گرفت كه ؛ « دستي كه نمي‌توان بريد بايد بوسيد.»
دست ايران در منطقه كه از آن به عنوان جبهه مقاومت و دشمن به عنوان نيروهاي نيابتي ايران ياد مي‌كند، بريدني نيست بوسيدني است. كافي است صهيونيست‌ها قدري از جنون و ديوانگي جنگي فاصله بگيرند تا حقيقت آن را كشف كنند.
راهبردهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در حلقه‌اي از آتش در حال سوختن است. مذاكرات در قعر جهنم در حالي كه طرف ديگر در بهشت رسيدن به راهبردهاي خود به سر مي‌برد ممكن نيست، آمريكا‌يي‌ها تا دير نشده بايد تصميم بگيرند.صهيونيست‌ها چاره‌اي جز عقب‌نشيني از غزه و پذيرش شروط حماس ندارند.
جمهوري اسلامي ايران در آستانگي مدينه فاضله و خلق تمدن جديد با معيارهاي اسلامي و قرآني است.
آزادگان جهان با درك پيام امام حسين (ع) در حال شكل دادن به يك «جامعه جهاني حسيني» هستند.
ميليون‌ها نفر از 5 قاره جهان امروز به عراق آمده‌اند ، تا «بدن‌وارگي زيارت» را با راهپيمايي اربعين ازنجف پايتخت امير عدالت در جهان علي (ع) تا كربلا پايتخت امير آزادگان در جهان امام حسين (ع) در قاب رسانه‌هاي جهان ثبت كنند.
آن آتش عظيمي كه در قلب‌هاي مستعد جهان در يك جنگ نرم تمام عيار عليه استبداد جهاني شعله‌ور شده ، خيلي بزرگتر و سهمگين‌تر از آتشي است كه در جنگ سخت در غرب آسيا در جريان است.

نظر شما