شناسهٔ خبر: 68290477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جنگ آتش‌ها !

حزب‌الله لبنان هفته گذشته از یک شهر موشکی حاوی مخازن سلاح‌های موشکی با برد متوسط و بلند و نیز تونل‌های عملیاتی برای ورود به سرزمین‌های اشغالی رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

حزب‌الله لبنان هفته گذشته از یک شهر موشکی حاوی مخازن سلاح‌های موشکی با برد متوسط و بلند و نیز تونل‌های عملیاتی برای ورود به سرزمین‌های اشغالی رونمایی کرد.

شهرک موشکی عماد ۴ به قطع و یقین عماد ۱و۲و۳ و نیز احتمالا عماد ۵و۶ و... هم دارد.

توانایی‌های نظامی حزب‌الله پس از جنگ ۳۳ روزه در ۲۰۰۶ به نقطه‌ای رسیده که در ذهن فرماندهان نظامی آمریکا در سنتکام و در ذهن ارتش تروریستی صهیونیست‌ها نمی‌گنجد. حزب‌الله ۱۸ سال پیش در یک جنگ نابرابر ارتش اسرائیل را به شکستی سنگین وادار کرد که سال‌ها پژوهشکده‌های نظامی در داخل و خارج اسرائیل را به تحلیل علل این پدیده شگرف مشغول کرد.

حزب‌الله پس از عملیات طوفان‌الاقصی ۱۰ماه است در شمال سرزمین‌های اشغالی مشغول تمهید جنگی بزرگ است. موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله ۱۰ ماه است مشغول شخم‌زنی نظامی در شمال اسرائیل هستند تا تخم موشک‌های نقطه‌زن انبار شده در شهرک‌های موشکی خود را در آن بکارد. محصول این «کاشت» نظامی یک «برداشتی» است که جهان را شگفت‌زده خواهد کرد.

ژنرال مکنزی ، فرمانده سابق سنتکام اخیرا در یک اظهارنظر عجیب گفته است: «حزب‌الله لبنان یک بازیگر نظامی غیردولتی در جهان است. آن‌ها زرادخانه بزرگی از موشک‌های نقطه زن را در اختیار دارند.»

او با اشاره به توانمندی‌های ارتش حزب‌الله در لبنان و حوثی‌ها در یمن و قدرت شگرف حماس و گروه‌های جهادی در عراق اعتراف کرده است : «جنگ با ایران جنگ با آتش‌هاست!»

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی از آخرین تحولات منطقه در آستانه ضربه تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله به خاطر ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر نوشته است :

- موشک‌های ایران سراسر منطقه را پر کرده است.

- ایران، اسرائیل را در دو حلقه‌ای از آتش محاصره کرده است.

مجموعه جمع‌بندی‌های آگاهان سیاسی و نخبگان نظامی در غرب و تجربیات نظامیان آمریکا در افغانستان و عراق و سوریه این حقیقت را به تصمیم‌گیران نظامی آمریکا در پنتاگون دیکته می‌کند که ؛

۱- ایران در جایگاهی از بازدارندگی و اقدام پیشدستانه ایستاده است که هرگونه جنگی – چه درازمدت چه کوتاه‌مدت – به مثابه یک شکست قطعی برای غرب است.

۲- باید ضربه تلافی‌جویانه ایران را مانند ضربه «عین‌الاسد» و نیز «وعده صادق» وفق قوانین بین‌الملل به معنای دفاع مشروع پذیرفت و پاسخ نداد و با سکوت از این مرحله گذشت.

۳- باید برای پایان جنگ در غزه فکری آبرومندانه کرد و از میان دو خسارت و شکست عظیم مبنی بر تداوم جنگ و یا پذیرش آتش‌بس، دومی را انتخاب کرد که خسارت ‌آن به‌مراتب کمتر از تداوم نسل‌کشی و جنایت جنگی در غزه است.

۴- برای ارزیابی توازن قوا و کاهش تشنج در منطقه و صورت‌بندی وزن‌کشی قوای دو طرف پس از عملیات طوفان‌الاقصی تعریف جدید کرده توافقات نانوشته‌ای با دولت جدید در تهران ، به بهانه گفت‌وگوهای برجامی رسید. این توافق براساس این منطق شکل خواهد گرفت که ؛ « دستی که نمی‌توان برید باید بوسید.»

دست ایران در منطقه که از آن به‌عنوان جبهه مقاومت و دشمن به‌عنوان نیروهای نیابتی ایران یاد می‌کند، بریدنی نیست، بوسیدنی است. کافی است صهیونیست‌ها قدری از جنون و دیوانگی جنگی فاصله بگیرند تا حقیقت آن را کشف کنند.

راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در حلقه‌ای از آتش در حال سوختن است. مذاکرات در قعر جهنم درحالی‌که طرف دیگر در بهشت رسیدن به راهبردهای خود به سر می‌برد ممکن نیست، آمریکا‌یی‌ها تا دیر نشده باید تصمیم بگیرند.صهیونیست‌ها چاره‌ای جز عقب‌نشینی از غزه و پذیرش شروط حماس ندارند. جمهوری اسلامی ایران در آستانگی مدینه فاضله و خلق تمدن جدید با معیارهای اسلامی و قرآنی است.

آزادگان جهان با درک پیام امام حسین (ع) در حال شکل دادن به یک «جامعه جهانی حسینی» هستند. میلیون‌ها نفر از ۵ قاره جهان امروز به عراق آمده‌اند ، تا «بدن‌وارگی زیارت» را با راهپیمایی اربعین ازنجف پایتخت امیر عدالت در جهان علی (ع) تا کربلا پایتخت امیر آزادگان در جهان امام حسین (ع) در قاب رسانه‌های جهان ثبت کنند.

آن آتش عظیمی که در قلب‌های مستعد جهان در یک جنگ نرم تمام عیار علیه استبداد جهانی شعله‌ور شده ، خیلی بزرگ‌تر و سهمگین‌تر از آتشی است که در جنگ سخت در غرب آسیا در جریان است.

محمدکاظم انبارلویی

 

نظر شما