شناسهٔ خبر: 68298401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی در خصوص بارش باران در چهارمحال و بختیاری هشدار داد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام هشدار سطح زرد در خصوص بارش باران و وقوع صاعقه در استان گفت: بارش‌های رگباری از روز چهارشنبه تا جمعه استان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت بارش‌ها برای روز پنجشنبه و در مناطق لردگان، فلارد، اردل و کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: آسمان استان تا پایان هفته همراه با افزایش ابر، در برخی ساعات رگبار باران ، وقوع صاعقه، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا در این مدت از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و طبیعت‌گردان و مسافران از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

نوروزی در خصوص نوسانات دمایی طی روزهای آینده نیز گفت: در این مدت هوا خُنک‌تر و دما کاهشی می‌شود.

وی یادآور شد: در شبانه‌‎روز گذشته بلداجی و شلمزار با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد خُنک‌ترین و بازفت، لردگان و مالخلیفه با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.

به گزارش ایرنا بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، دمای میانگین استان از ابتدای فصل تابستان تا ۱۸ مرداد، ۱.۹ درجه سانتی‌گراد نسبت به بلندمدت افزایش داشته است و دمای میانگین استان در مرداد ماه افزایش ۲.۸ درجه‌ای را نشان می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد.

نظر شما