شناسهٔ خبر: 68292076 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پیش‌بینی قیمت سکه وطلا امروز ۳۱ مرداد

معامله‌گران معتقدند با توجه به حباب پایین در بازار طلا و سکه، این دو بازار نیز می‌توانند دوباره به سمت مقاومت حرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز؛ بازار طلا وسکه در حالی به سراغ معاملات روز چهارشنبه می‌رود که بازار برای دومین روز متوالی به سمت مرز مقاومت پیش رفت، اما نتوانست از آن عبور کند. مرز مقاومت دلار هرات 58 هزار و 600 تومان، سکه 42 میلیون و 900 هزار تومان و طلای آبشده در 15 میلیون و 550 هزار تومان است.

بازار طلا و ارز در حالی در ناحیه مقاومتی نوسان داشت که قیمت جهانی انس طلا رکورد جدیدی را ثبت کرد. قیمت انس طلا که در روز جمعه به 2508 دلار رسیده بود، در همین محدوده نوسان کرد و سرانجام روز سه‌شنبه با افزایش از این مرز عبور کرده و به 2530 دلار رسید. با افزایش قیمت انس طلا، برای نخستین بار ارزش یک شمش به یک میلیون دلار رسید. قیمت انس و بازارهای جهانی پس از سیگنال‌های عدم رکود از اقتصاد آمریکا و افزایش امیدها نسبت به کاهش نرخ بهره، در مسیر افزایشی قرار گرفتند.

تحلیلگران علاوه بر این دو عامل، ریسک‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه و آغاز خرید طلا توسط بانک مرکزی چین پس از دو ماه را نیز از دلایل افزایش قیمت‌ می‌دانند. با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند که دلیل فاندامنتالی خاصی پشت این حرکت مشاهده نمی شود و احتمال کاهش قیمت از سقف وجود دارد. در عصر سه‌شنبه، قیمت انس با فاصله گرفتن از سقف به حوالی 2510 دلار رسید.

با شدت‌گرفتن نوسانات اونس طلا، تأثیرات آن بر بازار طلا و سکه داخلی نیز قابل مشاهده است. پس از افزایش شدید انس در حوالی ساعت 12 ظهر روز سه شنبه، قیمت دلار و درهم از مرزهای مقاومتی دور شدند. معامله‌گران بر این باورند که وضعیت بلوکه در بازار و کمبود نقدینگی در پایان ماه باعث شد تا قیمت دلار با انس طلا رفتار الاکلنگی داشته باشد. قیمت طلای آبشده نیز با انس طلا هم‌راستا شده و از روند بازار داخلی جدا شد. به گزارش اقتصادنیوز، در پی این اتفاق قیمت سکه پس از رسیدن به 42 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یافت و در روز سه‌شنبه به 42 میلیون و 100 هزار تومان رسید. اما قیمت طلای آبشده برخلاف سایر بازارها نسبت به روز گذشته افزایش داشت. با توجه به حباب منفی موجود، قیمت طلای آبشده افزایش قیمت انس را در معاملات خود لحاظ کرد و تا پله پنجم کانال 15 میلیون بالا رفت و سپس دوباره عقب نشست.

معامله‌گران فنی بر این باورند که اگر قیمت انس به کاهش خود ادامه دهد و حرکت الاکلنگی قیمت دلار ادامه یابد، ممکن است دلار به سمت صعود گام بردارد و از مرز 58 هزار و 600 تومان عبور کند. برخی معامله‌گران معتقدند با توجه به حباب پایین در بازار طلا و سکه، این دو بازار نیز می‌توانند دوباره به سمت مقاومت حرکت کنند. البته با توجه به کمبود نقدینگی، نوسانات سنگین در بازار شکل نخواهد گرفت.

معامله‌گران بر این باورند که اونس طلا سقف تاریخی را شکسته و احتمال کاهش آن وجود ندارد. همچنین هیچ یک از بازارها به اندازه دلار و طلا تا پایان سال سود خوبی نخواهند داشت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، 42 میلیون تومان مرز حمایت مهم سکه در جریان معاملات امروز است و در صورت پیروی فلز گرانبهای داخلی از نوسانات صعودی اونس طلا و تداوم ثبیت بالای آن افزایش قیمت ادامه دار خواهد بود. همچنین مرز مقاومت ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که در صورت تداوم روند افزایشی امروز می تواند در بالای آن تثبیت دهد.

نظر شما