شناسهٔ خبر: 68274796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و ارز

قیمت سکه در یک قدمی کانال جدید؛ بازار طلا در محدوده‌ حساس/ خرید سکه به صرفه است؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳۰ مرداد 1403

اقتصادنیوز:‌ تحلیلگران فنی بازار معتقدند قیمت‌ها با رشدی که داشتند، به محدوده مقاومتی مهم نزدیک شدند و در این نقاط خرید به صرفه نیست.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، امروز بازار طلا و سکه در حالی شروع به کار می‌کند که روز گذشته مسیر صعودی را در پیش گرفت و قیمت‌ها به کانال‌های جدید وارد شدند. قیمت طلای آبشده که با افزایش وارد کانال 15 میلیون تومان شد و به 15 میلیون 405 هزار تومان رسید؛ در معاملات پشت خطی برای ورود به پله پنجم و مرز مقاومت تلاش کرد و از میزان حباب منفی طلای آبشده کاسته شد. ارزش هر گرم طلای 18 عیار نیز به دلیل افزایش تقاضا، به 3 میلیون و 543 هزار و 600 تومان افزایش یافت که نسبت به روز یکشنبه، حدود 80 هزار تومان افزایش داشته است.

اما در بازار جهانی قیمت اونس طلا در آغاز معاملات روز یکشنبه مسیری متفاوت را در پیش گرفت و با کاهشی که تجربه کرد تا 2490 دلار پایین آمد. اونس طلا در ادامه با تغییر فاز، صعودی شد و مرز 2500 دلار را پس گرفت. به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند سرمایه‌گذاران بخشی از دارایی‌های طلای خود را فروختند تا بتوانند از افزایش‌های اخیر قیمت سود ببرند. آن‌ها همچنین منتظر اطلاعات بیشتر از سوی فدرال رزرو هستند و بر وقایع در خاورمیانه نظارت می‌کنند.

همچنین روز گذشته قیمت سکه امامی معاملات روزانه را در 41 میلیون و 750 هزار تومان شروع کرد و با جهش یک میلیون تومانی نسبت به روز یکشنبه، به 42 میلیون و 600 هزار تومان رسید. اما در عبور از مرز مقاومت 42 میلیون و 900 هزار تومان ناکام ماند. این افزایش قیمت باعث شد که حباب سکه نیز رشد کند و به 18 درصد برسد. بنابر گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، در سال 1403، حباب سکه به‌طور معمول بین 17 تا 24 درصد نوسان داشته و هرگاه از این محدوده خارج شده، بازار با تغییرات قیمتی مواجه شده است. البته، حباب سکه در بیشترین حالت به 35 درصد و در کمترین حالت به 16 درصد رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران معتقدند در شرایط فعلی، خرید سکه نسبت به طلا منطقی‌تر است، زیرا سکه پتانسیل افزایش بیشتری دارد.

معامله‌گران بر این باورند که این تغییر مسیر صعودی ناشی از اشباع فروش در قیمت‌های پایین و عدم تزریق ارز توسط بازارساز است. به باور این گروه بازارها در کف قیمتی خود اشباع فروش را تجربه کردند و برای تداوم روند نیازمند بازگشت به مسیر افزایشی بودند و با بازگشت قیمت‌ها، این اشباع فروش تخلیه خواهد شد.

با این حال پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز حاکی از آن است که تحلیلگران فنی بازار معتقدند قیمت‌ها با رشدی که داشتند، به محدوده مقاومتی مهم نزدیک شدند و در این نقاط خرید به صرفه نیست. سکه در جریان معاملات امروز مرز مقاومت مهم 42 میلیون و 900 هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر با تداوم روند افزایشی روز گذشته، در بالای این مرز ثبیت روزانه دهد؛ ورود به کانال جدید و تداوم افزایش قیمت متحمل است.

نظر شما