شناسهٔ خبر: 68281315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس بسیج مستضعفین: مساجد کشور باید به الگوهای فرهنگی جهان تبدیل شوند      

قم- ایرنا - رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر احیای محله‌های اسلامی گفت: فعال شدن مساجد و به منصه ظهور رسیدن همه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی این مراکز باید به عنوان الگو به جهان عرضه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز سه‌شنبه در گردهمایی فعالان مساجد کشور در مسجد جمکران در قم اظهار داشت: حرکت‌های انقلابی ملت ایران از مساجد آغاز شد، امام راحل این ظرفیت را شناخت، مردم نیز پشت سر علمای دینی قرار گرفتند و یک انقلاب اسلامی بزرگ در قالب نظام امام اُمت شکل گرفت.

وی همچنین تحقق و شکل‌گیری انقلاب اسلامی را یک اتفاق بی‌نظیر در تاریخ بشریت و اسلام دانست و گفت: این حادثه هنوز هم به دقت مورد شناسایی و تبیین قرار نگرفته‌است.

سلیمانی تلاش دشمن برای توقف مسیر انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: علت چالش ایجاد شده بین ملت بزرگ ایران و نظام سلطه نیز همین است، سلطه‌گران متوجه آغاز یک مرحله دیگری در تاریخ بشریت شده‌اند.

وی یادآور شد: اگر این مرحله موفق شود، تمدن اسلامی را به بشر عرضه کند، دوره جدیدی که زمینه‌ساز ظهور خورشید عظمای ولایت در گام دوم انقلاب اسلامی است، تحقق پیدا خواهد کرد.

سلیمانی همچنین خاطرنشان کرد: در تمام سخنان و اسنادی که از مراکز راهبردی غرب منتشر شده نیز حاکی از این واقعیت است.

وی بیان کرد: امروز از مسجدالنبی و مسجد جمکران تا مسجدالاقصی و سراسر مساجد جهان اسلام و موذنه‌هایی که اذان محمدی به آسمان طنین‌انداز می‌شود، برای آنکه اسلام وارد یک مرحله جدیدی از تمدن‌سازی شود، چه شور و و شوق و عشقی در قلب‌ها می‌جوشد.

رئیس بسیج مستغصعفین ادامه داد: شور و شوقی که اکنون برای آزادی قدس در دل و قلب مسلمانان در حال جوشش است، تاییدکننده تاثیر انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی تصریح کرد: گسترس اسلام در اروپا و آمریکا و آفریقا و کل جهان، یک موضوع بسیار آشکار و غیرقابل انکار است.

وی یادآور شد: به‌تازگی در یکی از دانشگاه‌های شهر واشنگتن پایتخت آمریکا، طنین اذان موجب نورانیت و معنویت شد، جایی که اذان طنین‌انداز شود، مقدمه‌ای برای ساخت مسجد است.

سلیمانی همچنین اضافه کرد: به زودی شاهد گسترش مساجد در آمریکا خواهیم بود.

رئیس بسیج در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه بزرگترین قدرت‌های جهان نتوانستند حرکت ملت ایران را متوقف کنند گفت: آمریکای جنایت‌کار به عنوان بزرگترین قدرت جهان، بیش از ۵۰ درصد قدرت نظامی دنیا را در اختیار دارد ولی با همه ایادی دست‌پروره‌اش مانند رژیم کودک‌کُش و نامشروع صهیونیستی، همچنین برخی قدرت‌های اروپایی که سابقه بسیار تاریکی دارند، هرگز نتوانسته این ملت را متوقف کند.

وی افزود: قدرت‌های شیطانی دنیا نمی‌توانند وجدان‌های بیدار شده دنیا را متوقف کنند، از این رو رسالت ملت ایران در تکمیل نسخه جذاب و تمدن‌ساز جمهوری اسلامی در نظام امام امت اهمیت پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت مساجد برای تکمیل نظام امام امت، تحقق مردم سالاری اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی و ورود به مرحله تمدن‌سازی، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

رئیس بسیج کشور بیان داشت: هم اینک ملت ایران وارد مرحله تمدن‌سازی و تشکیل جامعه اسلامی شده، در عین حال باید تلاش کند تا مردم سالاری اسلامی را در همه جنبه‌ها با محوریت مساجد اقامه نماید.

وی همچنین اظهار کرد: نسخه جذاب جمهوری اسلامی از سوی امام راحل و برگرفته از اسلام ناب به ملت ایران و جهانیان عرضه شد.

وی در ادامه افزود: هیچ‌گونه تقلیدی نیز از نظام‌های غربی نشد، عمده‌ترین تفاوت نظام‌اسلامی با سایر نظام‌ها این است که مردم در تحقق مردم‌سالاری اسلامی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

سلیمانی گفت: برخلاف دموکراسی‌های غربی، در نظام امام امت، مردم در مساجد اجتماع می‌کنند و همه شئون خود را تدبیر می‌نمایند و این زیباترین و مردمی‌ترین نوع اداره جامعه به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر تشکیل و شکل‌دهی دولت محله‌ها گفت: ما باید محله‌های اسلامی را احیا کنیم و الگوهایمان را نیز داشته باشیم چون همه نگاه‌ها به سوی ایران عزیز است.

وی گفت: اینکه همه ظرفیت‌های مسجد به منصه ظهور رسیده را باید به عنوان الگو به جهان عرضه کنیم.

رئیس بسیج مستضعفین با یادآوری مجاهدت‌هایی که امروز شکل گرفته، و سنگرهایی که یکی پس از دیگری فتح می‌شود گفت: با الگوگیری از ملت ایران و با نگاه به رهبر حکیم، فرزانه و شجاع انقلاب اسلامی، جهان اسلام وارد مبارزه و چالش و جدال سنگین با نظام سلطه شده و توانسته موفق و پیروز شود، و عزت و عظمت خود را بازیابی کند.

وی تاکید کرد: ما برای رشد و اعتلا بخشیدن به مساجد تکلیف سنگینی بر عهده داریم، این رسالت همه کسانی است که در مسیر انقلاب اسلامی مسئولیت دارند، دل‌سوزی می‌کنند و شانه‌های خود را زیر بار تکالیف و مسئولیت‌ها قرار می‌دهند.

سلیمانی اهمیت میدان بزرگ جهاد تبیین در مواجه با جنگ شناختی دشمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن ابزار دارد ولی محتوی ندارد، و درصدد است تا با غوغا سالاری و دروغ و تزویر به موفقیت برسد.

وی بیان داشت: اگر دشمن بتواند به صورت موقت سوءاستفاده کند، در کوتاه مدت دستش رو خواهد شد و هیچ برگ برنده‌ای برای آن باقی نمی‌ماند.

رئیس بسیج خاطرنشان کرد: ما محتوی را داریم، باید ابزارها، ساز و کارها و فرآیندها را تعریف و تولید کنیم.

وی گفت: تحقق وعده‌های اسلامی با محوریت روحانیت و با نقطه عزیمت مساجد یک موضوع بسیار مهمی است که باید وجه همت همه مسئولان کشور قرار بگیرد.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه دموکراسی‌های غربی در رژیم صهیونیستی دیده می‌شوند گفت: دموکراسی‌هایی که در مقابل چشمان جهانیان، کودکان بی‌دفاع و زنان مظلوم را بی‌شرمانه به شهادت می‌رسانند و خانه و کاشانه و سرزمین‌شان نیز ویران می‌کنند.

وی همچنین گفت: از ترور و به شهادت رساندن رهبر مردم مظلوم هم شرم نمی‌کنند و افرادی مانند اسماعیل هنیه، محسن شکر و محمدرضا زاهدی را به شهادت می‌رسانند.

وی یادآور شد: تمدن غرب با سوءاستفاده از دانشی که از مسلمانان گرفت به رشد و ترقی و قدرت کارشناسی دست پیدا کرد، اما این پیشرفت را در خدمت قدرت‌هایی قرار داد که غرب و شرق جهان را تسخیر، اِشغال و چپاول کردند، و امروز هم که به پایان خود نزدیک شده‌اند در سرزمین تحت اشغال فلسطین به این جنایت‌ها دست می‌زنند.

وی ادامه داد: آنها در حال جمع‌آوری قوا برای شیطانی‌ترین قدرت‌ها هستند، آمریکا در ۲۵۰ سال تاریخ خود، ۲۴۰ سال را با ملت‌های مظلوم دنیا در جنگ بوده‌است‌.

مقاومت مردم ِغزه ریشه قرآنی دارد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز دراین آیین با بیان اینکه مقاومتی که اکنون در غزه مشاهده می‌کنیم مربوط به تربیت مسجدی و قرآنی است گفت: ریشه این ایستادگی حقیقتا مثال زدنی، در مسجد و ارتباط عمیق و اُنس قرآن است.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری همچنین افزود: قرآن کریم می‌تواند سازه‌های مقاومت را در بنیان شخصیت انسان‌ها استوار کند.

همزمان با سی‌ویکم مردادماه و روز جهانی مساجد، دومین آیین ملی تجلیل از فعالان مساجد کشور با حضور برخی از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و خانواده شهیدان خدمت در شبستان امام علی‌(ع) مسجد جمکران در قم برگزار شد.

در این آیین که ۲ هزار و ۳۰۰ تَن از فعالان مسجد از اقصی نقاط کشور حضور داشتند، ۳۲ نفر از تاثیرگزاران مسجد شامل امام جماعت، هیات امنا و فرمانده پایگاه بسیج مورد تکریم قرار گرفتند و ۴۰ مسجد فعال در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز معرفی شد.

نظر شما