شناسهٔ خبر: 68278630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

آموزش جامع رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا

صاحب‌خبر -

رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی یا رزین ماده‌ای است که می‌توان از آن برای مصارف مختلف استفاده کرد و از مخلوط دو جزء که با یکدیگر هماهنگ هستند ایجاد می‌شود. اگر رزین مایع با یک هاردنر(سخت کنندهHardener )مناسب مخلوط شود، یک واکنش شیمیایی شروع می شود که معمولا چندین ساعت طول می کشد.

پس از مخلوط شدن اجزا با یکدیگر، نه تنها گرما بوجود می آید، بلکه ماده نیز از حالت مایع به حالت جامد / پخت تبدیل می شود. معمولاً نسبت مخلوط رزین به هاردنر 1 به 1 یا حتی 1 به 2 است تا مواد به خوبی عمل کنند.

رزین‌های اپوکسی یا رزین‌های ریخته‌گری مختلف، که هر کدام دارای خواص جداگانه‌ای هستند، می‌توانند برای کاربردهای مختلف با توجه به مشخصات سازنده استفاده شوند. طیف گسترده ای از رزین های مختلف وجود دارد که از نظر مدت زمان فرآیند پخت، سختی و دوام سطوح تفاوت قابل توجهی دارند. پارامترهای بیشتر برای انتخاب یک رزین اپوکسی خاص می تواند عواملی مانند: حداکثر ضخامت لایه ای که می تواند با مواد تشکیل شود یا مقاومت حرارتی رزین باشد.

 

آموزش رزین اپوکسی در هنرکده نیوشا

رزین اپوکسی این ماده شفاف  روز به روز محبوب تر می شود و رد پای آن را در بیشتر کار های دکوراتیو و تزینی و زیورآلات زیبا را می توان دید. در سال های اخیر، حجم تولید و فروش رزین های اپوکسی به طور جهشی افزایش یافته است. این به دلیل این واقعیت است که افراد بیشتری از خواص بی نظیر این ماده خاص اطلاع دارند.

 اما رزین اپوکسی دقیقا چیست و چه تفاوتی بین رزین اپوکسی و رزین پلی استر وجود دارد؟ ما تفاوت‌های بین رزین‌های مختلف، کاربرد آنها و بهترین محصولات موجود در بازار و رزین مناسب پروژه‌های خاص شما را در این مقاله توضیح می‌دهیم پس با ما همراه باشد.

رزین اپوکسی برای چه مواردی استفاده می شود؟

اساسا، رزین اپوکسی بسیار متنوع است و می تواند برای انواع کار های هنری و صنایع دستی استفاده شود. نمونه های زیر تنها نمونه های کوچکی از انواع کار های است که با رزین اپوکسی ممکن است:

 

  • تعمیر سنگ فرش در داخل و خارج از منزل
  • آب بندی میز کار در آشپزخانه
  • قطعات رزین اپوکسی و چوب مانند تخته های برش
  • ایده های نوسازی مدرن برای ساختمان های قدیمی
  • جواهرات ساخته شده از رزین اپوکسی
  • تعمیرات سریع با رزین UV مخصوص
  • اشیاء هنری رزین اپوکسی مانند تصاویر هنری رزین
  • ریخته گری انواع قالب و فیگور
  • اشیاء تزئینی مانند رزین ژئود و ظروف پتری رزین
  • مبلمان رزین مانند میزهای ساخته شده از رزین اپوکسی
  • کف رزین برای حمام
  • درزگیرهای ضد آب برای کف گاراژ
  • ساخت آکواریوم و تراریوم
  • تعمیر و چسباندن قطعات کوچک به یکدیگر
  • رزین به عنوان روکش یا ژل کت برای ساخت قایق
  • کیت بردهای ساخته شده از رزین
  • پروژه های ساختمانی مدل

آموزش زیورالات رزینی – زیورآلات چوب رزین

آموزش زیورالات رزین یکی از پرطرفدارترین زمینه ها برای کار در خانه همچنین برای شغل دوم به حساب میاد. این کار با حداقل سرمایه قابل شروع هست. نوع رزین اپوکسی که برای ساخت زیورآلات رزین و ترکیبی چوب رزین استفاده میشه با سایر زمینه های رزین کاری متفاوته. به انواع رزین‌ اپوکسی تزئینی دقت کنید:

  • رزین اپوکسی بدلیجات
  • رزین اپوکسی جواهرسازی
  • رزین اپوکسی تابلو آبستره
  • رزین اپوکسی ظروف حجمی و پذیرایی

در زمینۀ ساخت بدلیجات رزینی و سنگ‌های زینتی با رزین اپوکسی هم استقبال خوبی داشتیم. به‌دلیل سهولت انجام کار و بی‌نیازی به ابزار پیچیده می‌تونید از اون به راحتی درآمد کسب کنید. انجام‌ سریع کار و فروش آسان و بازدهی خوب از ویژگی‌های این نوع کار است.

آموزش چوب رزین – بازار جدید و پولساز!

زمینۀ جدید رزین کاری، ساخت میز و اجسام دکوراتیو با ترکیب رزین و چوب است که کاربرد‌های زیر را دارد:

  • مقاومت‌دهی به چوب و بستن منافذ آن؛
  • ساخت انواع مختلف میز ترکیبی؛
  • ساخت تایل‌های دکوراتیو؛
  • ساخت گردنبند رزینی و دستبند با کمک رزین اپوکسی چوب؛
  • جلادهی و نمایش زیبایی چوب با کمک رزین اپوکسی؛

این نوع کاربرد رزین اپوکسی در ساخت وسایل دکوراتیو، سود‌دهی چشمگیر و درآمد بسیار خوبی دارد. 

رزین و چوب | ترکیب رزین و چوب

روش های از بین بردن حباب های رزین اپوکسی

بعد از مرحله ی ترکیب کردن رزین اپوکسی و هارنر مشکلی که احتمال دارد در مرحله بعد پیش بیاید،به وجود آمدن حباب داخل ترکیب است.

دلیل به وجود آمدن حباب های رزین اپوکسی و روش های از بین بردن آن:

  1. قبل از هر کاری باید سطح زمینه ای که روی آن کار میکنید و رزین اپوکسی  را روی آن خواهید میریزید چک کنید،در صورت ناهموار بودن سطح زمینه هوای محبوس شده در آن آزاد شده و وارد رزین میشود و  باعث به وجود آمدن حباب میگردد.برای حل این مشکل در صورت امکان سطح را سمباده بزنید و تخلخل ها را از بین ببرید.در غیر اینصورت یک لایه نازک در قسمت  پایین کار رزین ریخته و بعد از خشک شدن این لایه بقیه رزین اپوکسی را بریزید.
  2. سرعت مخلوط کردن رزین و هاردنر، یعنی سرعت دست شما در هنگام مخلوط کردن رزین اپوکسی و هاردنر بالا بوده.
  3. تغییر دادن  جهت هم زدن رزین و هادرنر هم میتواند از دلیل به وجود آمدن حباب باشد.باید رزین به طور مرتب در یک  جهت(ساعت گرد یا پادساعت گرد) مخلوط کنید.در صورت مخلوط کردن در هر دو جهت امکان به وجود آمدن حباب افزایش میابد.
  4.   رزین و هادرنر را به ارامی و به صورت بسیار نازک و موی داخل ظرف بریزید و مخلوط کنید.اگر از فاصله دور و به طور یکدفعه ای انجام دهید احتمالا حباب های زیادی داخل مخلوط رزین و هاردنر تشکیل میشود.
  5. برخی از رزین های اپوکسی مخصوص کارهای بسیار ضخیم ساخته شده اند.ویژگی اصلی این رزین ها این است که سریع تر از رزین های اپوکسی دیگر خشک میشوند.در صورت استفاده از این رزین ها یا به کار بردن رزین برای ضخامت های زیاد حباب هایی که داخل کار ایجاد میشوند. به دلیل کوتاه بودن زمان خشک شدن رزین فرصت لازم برای روی کار آمدن و در نهایت از بین رفتن حباب را پیدا نمیکنند.در نتیجه حباب ها داخل کار باقی می مانند.برای از بین بردن این حباب ها باید سشوار یا از فندک اتمی استفاده کنید.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه یک مقدار به رزین اپوکسی استراحت بدید تا حباب ها حرکت کنند و به روی رزین برسند،بعدش به راحتی میتوانید با فندک اتمی حباب ها رو از بین ببرید.بعضی از اوقات پیش میاد که حباب های خیلی ریز و زیادی توی رزین ایجاد میشه،این مسئله عموما به جنس اون رزین مورد استفاده مربوطه و از بین بردن این نوع حباب یک مقدار مشکله.برای از بین بردن این حباب ها باید با فواصل زمانی معین شروع به گرفتن فندک روی کار کنید تا حباب ها به مرور به روی کار بیان و بتونید نابودشون کنید.

حباب رزین اپوکسی | از بین بردن حباب رزین

نکته بسیار مهم:در مورد سخت و بسیار دشوار میتوانید حباب های رزین خود را داخل دستگاه وکیوم (پمپ خلاء) از بین ببرید و یک کار بسیار با کیفیت تولید کنید.برای آشنایی کامل با روش های از بین بردن حباب های رزین اپوکسی حتما آموزش حباب های رزین اپوکسی را چگونه از بین ببریم را مطالعه نمایید.

سایت هنرکده نیوشا از بهترین سایت های آموزش ساخت قالب سیلیکونی،آموزش رزین اپوکسی و اکسسوری سنگی در ایران می باشد. امروزه سایت های آموزشی زیادی همانند سون لرن، فرادرس، سایت هنری، زومیت، هنرکده نیوشا، همیار وردپرس و نی نی سایت هستند که می توان گفت در در تمام حوزهای آموزشی مانند هنری،درسی،آموزش ساخت اکسسوری،آموزش اخت قالب سیلیکونی و سایر موارد آموزشی فعالیت دارند و جزء بهترین ها می باشند. در دوره آموزش جامع هنرکده نیوشا شما عزیزان تمام مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک تولید کننده حرفه ای انواع لوازم تزئینی و قالبهای سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی را می آموزید.تمام نکات و روش های لازم را برای ساخت و تولید این وسایل را می آموزید و تبدیل به فرد بسیار حرفه ای و خلاق می شوید که علاوه بر ساخت وسایلی مانند جاکلیدی،تابلوی دکوراتیو و.. می توانید طرح های جدیدی براساس علایق خود بسازید (میتوانید قالب سیلیکون هر چیزی را بسازید و بعد از آن در طرح ها و وسایل تزئینی خود استفاده کنید).انواع لوازم تزئینی مانند جاکلیدی،دیوارکوب،تابلوی دکوراتیو،انواع استندها و انواع گیفت های مراسمات و..که ساخته شده اند با پودر سنگ ترک و قالبهای سیلیکونی بخاطر خاص و شیک بودن و همچنین قیمت مناسبی که این محصولات نسبت به سایر لوازم تزئینی مانند رزین و… دارند میتواند شما را به درآمدهای بسیار بالا برساند اگر به صورت حرفه ای ساخت این وسایل را آموزش دیده باشید.

منبع: سایت آموزشی هنرکده نیوشا

 

برچسب‌ها:

نظر شما