شناسهٔ خبر: 68275396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرداخت ۱۸۲ میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خانگی برق گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه پارسال ۸۶۰ میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خانگی برق استان پرداخت شد، گفت: مشترکان خانگی گلستان امسال هم ۱۸۲ میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی گرفتند.

صاحب‌خبر -

سید احمد موسوی روز سه‌شنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: امسال در حالی هزار و ۵۸۴ مگاوات برق برای استان گلستان تامین شد که در استان ظرفیت تولید حدود ۹۵۰ مگاوات برق وجود دارد که ۹۰۰ مگاوات توسط نیروگاه علی‌آبادکتول و بقیه توسط استان‌های همجوار تامین می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای مشترکان خانگی طرح «پویش با انرژی» راه‌اندازی شد و در راستای این پویش، اگر مصرف برق افراد شرکت‌کننده در سال جاری نسبت به پارسال ۱۵ درصد کاهش یابد می‌تواند از جوایز این طرح از جمله ۳۰۰ خودرو بهره‌مند شوند.

پرداخت ۱۸۲ میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خانگی برق گلستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه قبل از فصل اوج مصرف، تمامی نیروگاه‌های استان تعمیر شد و به مدار آمد، تصریح کرد: اوج مصرف برق گلستان در روزهای عادی ۴۰۰ مگاوات است که این مقدار در فصل تابستان با رشد چهار برابری به هزار و ۶۰۰ مگاوات می‌رسد.

به گفته موسوی؛ ۸۰ درصد مشترکان برق گلستان مشترکان خانگی هستند و این مشترکان بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند که توصیه ما به مردم صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق است.

وی با بیان اینکه آغاز سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول مشکل ناترازی برق گلستان را حل می‌کند، تصریح کرد: نیروگاه برق علی‌آبادکتول در حال حاضر هزار مگاوات برق را تامین می‌کند که با تولید ۵۰۰ مگاوات دیگر می‌تواند نیاز استان گلستان را تامین کند.

نظر شما