شناسهٔ خبر: 68278269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از هزار زندانی در کردستان مشغول به کار هستند

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: هزار و ۷۰ زندانی استان در بخشهای مختلف در زندان صاحب شغل هستند و این میزان اشتغال به کار، نسبت به سال قبل، ۱۸ درصد بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد مهارت های زندانیان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اداره کل زندانهای استان کردستان در بخش حرفه آموزی در سال جاری توانست رتبه اول را در میان استانهای کشور کسب کند.

وی افزود: هدف از اشتغال آفرینی در زندانها باید ایجاد اشتغال پایدار، مولد و علمی باشد و برای تحقق این مهم باید با بررسی های علمی و کارشناسی دلایل ورود زندانیان به زندان ریشه یابی شود.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: وضعیت زندانیان و خانواده های آنها در داخل زندان و پس از خروج از زندان نیز باید مورد تحقیق و ریشه یابی قرار گیرد و ایجاد اشتغال در زندانها باید با تکیه بر استفاده از نتایج این تحقیقات و کارشناسی های علمی صورت گیرد.

بیش از هزار زندانی در کردستان مشغول به کار هستند

حجت الاسلام حسینی بر اشتغال خروجی محور زندانیان تاکید و اضافه کرد: از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی استان اشتغالزایی برای زندانیان است ولی این موضوع برای زندانیان رای باز باید توأم با نظارت باشد تا اهداف واقعی اشتغالزایی محقق شود.

مجید احسانی مدیرکل حرفه آموزی و اشتغال زندانیان سازمان زندانهای کشور هم اظهار کرد: هم اکنون ۱۸۴ هزار و ۶۹۰ متر فضای کارگاهی در کشور برای زندانیان وجود دارد که در تلاش هستیم تا پایان سال این میزان را ارتقا بخشیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از زندانیان استان که در مرحله استانی مسابقات آزاد مهارتهای زندانیان، حائز رتبه های برتر شده بودند، تجلیل شد.

نظر شما