شناسهٔ خبر: 68271176 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تورنمنت زیر ۱۷ سال کافا| شب با شکوه شاگردان چمنیان با برتری ۶ گله مقابل ترکمن‌ها

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان اولین بازی خود در تورنمنت کافا را با پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در اولین بازی خود در پنجمین دوره تورنمنت زیر ۱۷ سال کافا به مصاف ترکمنستان رفت.

این بازی در نهایت با برتری پرگل ۶ بر یک شاگردان عباس چمنیان به پایان رسید تا ملی‌پوشان نوجوان کشورمان با یک نمایش مقتدرانه، هجومی و دلچسب ۳ امتیازی شده و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان، صدرنشین گروه B شوند.

با نظر عباس چمنیان این بازیکنان برای بازی امشب در ترکیب قرار گرفتند:

یاسین زارع، محمد امین حسینی، محمدرضا بنی تمیم، محمد امین مهرعلیان (۴۶_ محمد امین جاویدزاده)، امید قره چماقلو (۴۶_ ماهان بهشتی)، ایلیا احمدی منش (۴۶_ آرتین رستمی)، مرتضی علی بالدی (۹۰_، محراب بادله، علی جلوخانی (۸۰_عرفان یوسف‌زاده)، سلمان غفاری (۶۲_ عرفان خدادادیان) و ابوالفضل کاظمی 

شرح گل‌ها:

در دقیقه ۱۰ روی ارسال کرنر امید قره چماقلو از سمت راست، ابوالفضل کاظمی با پرشی به موقع و ضربه سری زیبا گل اول ایران را به ثمر رساند.

سلمان غفاری پس از دریافت پاس از ایلیا احمدی‌منش در دقیقه ۲۱ با پیشروی به سمت دروازه ترکمن‌ها و یک ضربه دقیق گل دوم شاگردان چمنیان را به ثمر رساند.

در دقیقه ۳۱ روی خطای بازیکنان حریف روی ایلیا احمدی‌منش که منجر به اعلام پنالتی توسط داور قرقیزستانی به سود ایران شد، امین مهرعلیان، کاپیتان تیم نوجوانان پشت توپ قرار گرفت و اختلاف را به ۳ گل رساند.

در دقیقه ۳۶ سلمان غفاری پس از دریافت توپ پشت محوطه جریمه، در موقعیت شوتزنی قرار گرفت و با یک ضربه تماشایی از راه دور گل چهارم تیم ملی نوجوانان را وارد دروازه حریف کرد.

آرتین رستمی سه دقیقه پس از ورود خود به زمین، پایه‌گذار گل پنجم ایران شد و این بار پاس او با ضربه سلمان غفاری دقیقه ۴۸ گل پنجم را برای تیم کشورمان به ارمغان آورد.

عرفان خدادادیان در دقیقه ۸۸ پس از توپ‌ربایی از بازیکن حریف در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ترکمنستان قرار گرفت و گل ششم ایران را به ثمر رساند.

در اولین دقیقه وقت اضافی سلیمان نظر با یک شوت از پشت محوطه جریمه اختلاف را به ۵ گل کاهش داد تا از سنگینی شکست تیمش کم کند.

حواشی:

* نیمکت‌نشین‌های تیم ملی نوجوانان قبل از ورود نفرات اصلی به زمین کنار خط ایستاده و همراه با اعضای کادرفنی، هم تیمی‌های خود را تشویق کردند.

* سرمربی ایتالیایی تیم ملی نوجوانان تاجیکستان و برخی مسئولان فدراسیون این کشور با حضور در ورزشگاه مشغول تماشای بازی تیم کشورمان شدند.

* تعدادی هوادار ایرانی از همان ابتدای بازی با حضور در ورزشگاه با شور و حرارت خاصی به تشویق نوجوانان کشورمان مشغول شدند. 

*تعدادی از اعضای یک گروه فیلمساز ایرانی هم از حامیان تیم ملی در این مسابقه بودند.

*یاسین زارع در دقیقه ۱۸ به دلیل برخورد با مهاجم حریف روی ارسال ضربه کرنر دچار مصدومیت شد، اما پس از مداوای کادر پزشکی به درون دروازه تیم ملی بازگشت.

* بازیکن گلزن تیم ملی پس از به ثمر رساندن هر گل با سایر بازیکنان به کنار خط آمده و شادی خود را با نیمکت‌نشین‌ها تقسیم می‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما