شناسهٔ خبر: 68270903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

پیاده‌روی میلیونی اربعین نشانه اقتدار دوست‌داران اهل‌بیت (ع) است

امام جمعه قزوین گفت:‌ مراسم پیاده‌روی اربعین با دو زائر شروع شد و امروز میلیون‌ها نفر با پای پیاده در این رویداد بزرگ معنوی شرکت کرده و عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان می‌دهند که بیانگر اقتدار دوستداران اهل بیت (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امشب -دوشنبه بیست‌ونهم مرداد- در مراسم سومین روز درگذشت حجت‌الاسلام سید ضیا حسینی امام جمعه فقید الموت اظهار کرد: کسانی که رسالت‌های دینی را تبلیغ می‌کنند و مأموریت‌های خدایی را انجام می‌دهند و در این راه فقط خدا را در نظر می‌گیرند، از هیچ کسی جز خدا واهمه ندارند و خداوند آنها را تشویق کرده و پاداش می‌دهد.

وی با اشاره به مهمترین وظایف علمای دینی بیان کرد: اولین رسالت یک مبلغ و عالم دینی دعوت مردم به ایمان و بالا بردن و تقویت روحیه دینی است تا مردم به رسالت خود آگاه شوند و این همان کاری است که معصومین و پیامبران انجام داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه یک مبلغ دینی باید روی یقین و اعتقاد و اعتماد مردم به خداوند و قیامت تأثیر بگذارد، گفت: برای تأثیرگذاری نیازمند این است که خودش عامل باشد. در ضمن رسالت دیگر عالمان دینی دعوت مردم به عمل صالح است و باید اعمال ما تأییدکننده عقاید ما باشد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: رسالت سوم یک انسان عالم به امور دینی اعم از روحانی و شخصی و مطلع دینی این است که همواره مردم را به حق توصیه کند. روزی که امام راحل کار مبارزاتی خود را شروع کرد، دست خالی بود، اما به لطف الهی پیروز شد و امروز همان صدا از دانشگاه‌های جهان بلند است. این رویکرد نشان می‌دهد اگر انسان ضعیف با حق همراه شود، عزت پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: روزی که مقام معظم رهبری در زندان و تبعید بود، برخی گفتند از این مبارزات دست بردارد، اما رهبری رسالت خودشان را فراموش نکردند و ایستادند و خداوند کمک کرد تا عزت و ولایت را به دست آوردند.

امام جمعه شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با ذکر اینکه علمای ما در طول تاریخ سختی‌های زیادی کشیدند و برخی به شهادت رسیدند و برخی صبوری کردند تا ایده و آرمان‌هایشان به نتیجه برسد، گفت: اما مستکبران عالم و فرعون‌های امروز بدانند حق پیروز است و خداوند مؤمنان خود را به عزت می‌رساند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به حوادث منطقه افزود: گرگی مانتد نتانیاهو که در قتل عام سرآمد است، در کنگره آمریکا زوزه می‌کشید و آنها هم تشویق می‌کردند و این رویه نشان می‌دهد شیطان چگونه در افراد جنایتکار نفوذ کرده و آنها را گمراه می‌کند.

وی ادامه داد: رسالت دیگر مبلغان دینی و علما دعوت مردم به تقوی است که در ائمه معصومین، امام و رهبری و سردار سلیمانی و شهید رئیسی آن را دیدیم و علمای شیعیان مرزبانانی هستند که همیشه مراقب نفوذ دشمنان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌های خود به نقش رسانه هم اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها هم بایستی در کنار علما، حوزه‌ها و روحانیون مردم را به تقوا دعوت کنند که نور و عقل را تقویت می‌کند، زیرا اگر شما با تقوا زندگی کنید، تشخیص و اراده شما قوی می‌شود.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: این مراسم با دو زائر شروع شد و امروز میلیون‌ها نفر با پای پیاده در این رویداد بزرگ معنوی شرکت کرده و عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان می‌دهند که بیانگر اقتدار دوستداران اهل بیت (ع) است.

وی درباره رحلت امام‌جمعه فقید الموت هم گفت: مرحوم حجت‌الاسلام حسینی ۴۳ سال پای کار بود و در بستر بیماری هم به فکر نماز جمعه بود و در منطقه دورافتاده الموت شرقی سال‌ها خدمت کرد و در روستاهای این منطقه حضور داشت و ارتباط خوبی داشت و مشکلات را می‌دانست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مرحوم حسینی مردمی‌ترین روحانی بود و در امور انقلاب و مسائل آموزش و پرورش حساس بود و حضور گسترده مردم در مراسم تشییع ایشان در الموت و قزوین بیانگر محبوبیت این عالم روحانی بود که برایشان آرزوی مغفرت و آمرزش و برای خانواده محترمشان آرزوی صبر و شکیبایی داریم.

نظر شما