شناسهٔ خبر: 68270396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امام جمعه الموت از روحانیون مردمی، محبوب و مومن انقلاب بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: حجت الاسلام حسینی امام جمعه فقید الموت شرقی از روحانیون مردمی، مومن، ولایی و معتقد به آرمانهای انقلاب اسلامی بود که بیش از 43 سال در خدمت مردم و انقلاب بود. نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: حجت الاسلام حسینی امام جمعه فقید الموت شرقی از روحانیون مردمی، مومن، ولایی و معتقد به آرمانهای انقلاب اسلامی بود که بیش از 43 سال در خدمت مردم و انقلاب بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم سومین روز درگذشت حجت الاسلام سید ضیاء حسینی امام جمعه فقید الموت شرقی با حضور ایت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سردار آتانی فرمانده سپاه استان و جمعی از مردم، مسئولان و روحانیون در مسجد امام خمینی غیاث آباد قزوین برگزار شد.

آیت الله عابدبنی در این مراسم اظهارداشت: کسانی که رسالتهای دینی را تبلیغ می کنند و ماموریتهای خدایی را انجام می دهند و در این راه فقط خدا را در نظر می گیرند از هیچ کسی جز خدا واهمه ندارند و خداوند آنها را تشویق کرده و پاداش می دهد.

امام جمعه الموت از روحانیون مردمی، محبوب و مومن انقلاب بود

وی با اشاره به مهمترین وظایف علمای دینی بیان کرد: اولین رسالت یک مبلغ و عالم دینی دعوت مردم به ایمان و بالابردن و تقویت روحیه دینی است تا مردم به رسالت خود آگاه شوند و این همان کاری است که معصومین و پیامبران انجام داده اند.

عابدینی تصریح کرد: یک مبلغ دینی باید روی یقین و اعتقاد و اعتماد مردم به خداوند و قیامت تاثیر بگذارد و برای تاثیرگذاری نیازمند این است که خودش عامل باشد. 

وی اظهارداشت: رسالت دیگر عالمان دینی دعوت مردم به عمل صالح است و باید اعمال ما موید عقاید ما باشد. 

امام جمعه الموت از روحانیون مردمی، محبوب و مومن انقلاب بود

امام جمعه قزوین تصریح کرد: رسالت سوم یک انسان عالم به امور دینی اعم از روحانی و شخصی و مطلع دینی این است که همواره مردم را به حق توصیه کند. 

وی بیان کرد: روزی که امام راحل کار مبارزاتی خود را شروع کرد دست خالی بود اما به لطف الهی پیروز شد و امروز همان صدا از دانشگاههای جهان بلند است و این رویکرد نشان می دهد اگرانسان ضعیف با حق همراه شود عزت پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: روزی که رهبری در زندان و تبعید بود برخی گفتند از این مبارزات دست بردارد اما رهبری رسالت خودشان را فراموش نکردند و ایستادند و خداوند کمک کرد تا عزت و ولایت را بدست آوردند. 

امام جمعه الموت از روحانیون مردمی، محبوب و مومن انقلاب بود

آیت الله عابدینی اظهارداشت: علمای ما در طول تاریخ سختی های زیادی کشیدند و برخی به شهادت رسیدند و برخی صبوری کردند تا ایده و آرمان هایشان به نتیجه برسد‌ اما مستکبران عالم و فرعون های امروز بدانند حق پیروز است و خداوند مومنان خود را به عزت می رساند. 

وی با اشاره به حوادث جهان گفت: یک گرگی مانتد نتانیاهو که در قتل عام سرآمد است در کنگره امریکا زوزه می کشید و آنها هم تشویق می کردند و این رویه نشان می دهد شیطان چگونه در افراد جنایتکار نفوذ کرده و آنها را گمراه می کند.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: رسالت دیگر مبلغان دینی و علما دعوت مردم به تقوی است که در ائمه معصومین، امام و رهبری و سردار سلیمانی و شهید رئیسی آن را دیده ایم وعلمای شیعیان مرزبانانی هستند که همیشه مراقب نفوذ دشمنان هستند.

وی بیان کرد: رسانه ها هم بایستی در کنار علما، حوزه ها و روحانیون مردم را به تقوا دعوت کنند که نور و عقل را تقویت می کند زیرا اگر شما با تقوا زندگی کنید تشخیص و اراده تان قوی می شود.

امام جمعه الموت از روحانیون مردمی، محبوب و مومن انقلاب بود

عابدینی گفت: هرکسی اهل تقوا شد هم خودش به قله می رسد و هم دیگران را به قله می رساند و از شیطان که انسانها را با پول و مقام و اخلاق و کینه وحسد فریب می دهد و از نقطه ضعف افراد وارد می شود دور می کند.

وی با اشاره به رحلت امام جمعه الموت شرقی اظهارداشت: مرحوم حجت الاسلام حسینی ۴۳ سال پای کار بود و دربستر بیماری هم به فکر نماز جمعه بود و در منطقه دورافتاده الموت شرقی سالها خدمت کرد و در روستاهای این منطقه حضور داشت و ارتباط خوبی داشت و مشکلات را می دانست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مرحوم حسینی مردمی ترین روحانی بود و در امور انقلاب و مسائل اموزش و پرورش حساس بود و حضور گسترده مرذدم در مراسم تشییع ایشان در الموت و قزوین بیانگر محبوبیت این عالم روحانی بود که برایشان آرزئوی مغفرت و آمرزش و برای خانواده محترمشان آرزوی صبر و شکیبایی داریم.

وی با اشاره به مراسم اربعین حسینی هم گفت: این مراسم با دو زائر شروع شد و امروز میلیونها نفر با پای پیاده در این رویداد بزرگ معنوی شرکت کرده و عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان می دهند که بیانگر اقتدار دوستداران اهل بیت است.

امام جمعه الموت از روحانیون مردمی، محبوب و مومن انقلاب بود

حجت الاسلام حسینی : امام جمعه ای از جنس مردم 

حجت الاسلام سید ضیا حسینی امام جمعه فقید الموت قزوین در سال ۱۳۲۴ در خانواده ای مذهبی در روستای ازگنین الموت دیده به جهان گشود.

پدرش حاج سید صمد از بزرگان منطقه الموت بود که به گفته خود آسید ضیا و مومنین منطقه ، شبی نبود که نماز شبش ترک شود.

حجت الاسلام حسینی از نوجوانی برای تحصیلات حوزوی به قزوین هجرت کرد و در مدرسه التفاتیه به تلمذ علوم دینی و شاگردی اساتید برجسته ای همچون آیت الله شریعت مهدوی، آیت الله رفیعی قزوینی، آیت الله مظفری پرداخت.

امام جمعه الموت از روحانیون مردمی، محبوب و مومن انقلاب بود

وی ضمن عزیمت به قم برای ادامه تحصیلات حوزوی، در مبارزه با رژیم استبداد شاهنشاهی در منطقه الموت و قزوین مجاهدت فراوان داشت و چندین بار از طرف ساواک ممنوع المنبر شد تا سر انجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحت زعامت امام راحل عظیم الشان با حکم ایشان به امام جمعگی الموت منصوب گردید.

در دوران ۴۳ ساله خدمت ایشان در کسوت نمایندگی ولی فقیه به مردم منطقه در نهایت عمر پر برکت خود، روح مطهرش در سن ۸۲ سالگی و پس از دوران کوتاه بیماری، همزمان با ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ و در ایام اربعین حسینی و نیمه شب جمعه به ملکوت اعلی پیوست.

فقدان این روحانی مخلص و امام جمعه عزیز و روحانی خدمتگزار را به اهالی الموت شرقی بویژه همسر مکرمه و فرزندان عزیز و بزرگوار ایشان و روحانیت بزرگوار آن منطقه، خصوصاً ائمه جمعه محترم استان قزوین تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام 

نظر شما