شناسهٔ خبر: 68269574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مطورزاده در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت:

ارزش معادن ایران در عرصه جهانی ۷ درصد است/ اتابک صنعت سیمان را به خودکفایی رسانده است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش معادن ما در عرصه جهانی ۷ درصد است، متاسفانه به دلیل روابط نامناسب از این فرصت بزرگ نتوانستیم استفاده کنیم و شرایط اشتغال را در کشور ایجاد کنیم. باید این فرصت را فراهم کنیم تا بتوانیم از معادن به بهترین شکل بهره‌برداری را داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مصطفی مطورزاده در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: انتخابات کشور در شرایطی رخ داد کشور آمادگی آن را نداشت، منتها تحت هدایت و رهبری مقام معظم رهبری چنان این انتخابات برگزار شد که امروز شاهد برگزاری انتخاب وزرای دولت چهاردهم به بهترین شکل هستیم.

وی افزود: بنابه گفته رهبر معظم انقلاب ملت ایران انتخابی مناسب داشتند، شخصی را برگزیدند که مدافع امام علی (ع) و حمایتگر تمام گروه‌ها و مذاهب هستند.پزشکیان به وعده‌های خود تا به امروز در رابطه با چینش کابینه دولت خویش به بهترین شکل عمل کرده، به گونه‌ای که تمام گروه‌های مختلف در دولت ایشان دیده می‌شود. چنین چینشی را بنده با توجه به سابقه‌ای که داشته تاکنون ندیده‌ام به همین دلیل باید از دکتر پزشکیان کمال قدردانی را داشته باشیم که چنین شرایطی را فراهم کرده. امیدواریم ایشان در جایگاه ریاست جمهوری بتواند به خوبی عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به خصوصیات وزیر پیشنهادی صمت یادآور شد: آقای اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از شخصیت‌های موفق در حوزه معادن و تجارت بوده است، ایشان تجربیات خود را در این حوزه سال‌ها است که در اختیار ملت قرار داده است، برخی از دوستان انتقاداتی دارند که وزیر پیشنهادی در دولت نبوده، باید توجه کنیم که در سال مشارکت مردمی قرار داریم و باید بخش خصوصی را فعال کنیم. مردم همان تجار، صنعت گران و کشاورزان هستند که باید وارد عرصه اقتصاد شوند.

مطورزاده ادامه داد: وزیر پیشنهادی صمت انسانی خوب اندیش هستند که خوب عمل می‌کنند، صنعت سیمان را به خودکفایی رسانده است، ایشان تکنولوژی صنعت فولاد را بومی کرده است. امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در حوزه صنعت جزو بهترین‌های منطقه هستیم. اگر بگویند سیمان انرژی می‌خواهد، باید بگوییم که صنعت سیمان موتور پیشرفت کشور است. سیمان یکی از موارد ارتقا صنعت و کشاورزی محسوب می‌شود.

وی افزود: ارزش معادن ما در عرصه جهانی ۷ درصد است، متاسفانه به دلیل روابط نامناسب از این فرصت بزرگ نتوانستیم استفاده کنیم و شرایط اشتغال را در کشور ایجاد کنیم. باید این فرصت را فراهم کنیم تا بتوانیم از معادن به بهترین شکل بهره‌برداری را داشته باشیم، بسیاری از مناطق که ظرفیت چنین مهمی را دارند متاسفانه در سایه سوء مدیریت نادیده گرفته شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی صمت در حوزه تجارت بسیار متخصص است، اظهار داشت: بخث روان‌شناسی تجارت، مبارزه با فساد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت است. با توجه به تجارت در مناطق مرزی نیازمند برنامه ریزی است تا کوله بران در استان‌های مرزی و بنزین فروشان در استان سیستان و بلوچستان باید مورد توجه قرار گیرد.

مطورزاده در پایان خاطرنشان کرد: از تک تک نمایندگان درخواست داریم با رای قاطع به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت کشور حمایت کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما