شناسهٔ خبر: 68268080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پرواز هوایی زائران اربعین از فرودگاه زنجان انجام می‌شود

مدیر فرودگاه شهدای زنجان گفت: طبق آخرین رایزنی‌ها پرواز هوایی زائران اربعین حسینی استان به مقصد نجف اشرف در روز ۳۱ مردادماه انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، محمدجواد یگانه افزود: طبق آخرین رایزنی صورت گرفته با شرکت هواپیمایی ایران ایر، پرواز زائران اربعین حسینی استان در تاریخ فوق قطعی شده است.

وی اضافه کرد: پیگیری ها برای برقراری پرواز دوم نیز در حال انجام است که پس از نهایی شدن آن اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: ساعت ورود و خروج هواپیما از فرودگاه زنجان در روز ۳۱ مرداد به ترتیب ۱۱ و ۳۰ و ۱۲ و ۳۰ دقیقه اعلام شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده زمان خروج هواپیما از نجف به مقصد فرودگاه زنجان نیز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه است.

مدیر فرودگاه شهدای زنجان ادامه داد: آمادگی لازم برای برقراری هر نوع پرواز از فرودگاه زنجان وجود دارد و با توجه به پیش‌بینی سفر هوایی، اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: فرودگاه زنجان به لحاظ زیرساختی، مشکلی در برقراری هر نوع پرواز ندارد و پرواز از زنجان به مقاصد مختلف در طول هفته و شبانه‌روز امکانپذیر است.

سال گذشته هشت پرواز هوایی ویژه اربعین در زنجان انجام شد.

فرودگاه زنجان در سال ۷۹ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار ایجاد شد اما برقراری پروازها در آن طی بیش از ۲۰ سال گذشته با فراز و نشیب های متعددی همراه بود.

طی این مدت تنها به صورت مقطعی برخی پروازها به مشهد مقدس، عتبات عالیات، سفرهای حج تمتع و عمره از فرودگاه زنجان انجام می شد و در بسیاری از ایام سال پروازهای آن تعطیل بود تا اینکه در سال گذشته فعالیت آن از سر گرفته شد.

46

نظر شما