شناسهٔ خبر: 68269598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان زنجان

زنجان عهده دار راهبری زنجیره ارزش زیتون و نساجی در کشور است

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استان زنجان گفت: زنجان عهده دار راهبری فناورانه زنجیره ارزش زیتون و صنعت نساجی در کشور است.

صاحب‌خبر -

حسین محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امور مربوط به تولیگری استان زنجان در زنجیره ارزش زیتون نهایی شده است و مسائل مربوط به زنجیره ارزش نساجی نیز به زودی نهایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره های ارزش راهبردی با محوریت پارک‌های علم و فناوری در استان ها انجام می شود و تعیین هر استان به عنوان محور در هر زنجیره ارزش ‌بر اساس ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در آنها انجام شده است.

محمدی گفت: در مجموع ۱۶ زنجیره ارزش در سطح کشور تعریف شده که تولیگری ۲ مورد آنها یعنی زیتون و صنعت نساجی بر عهده استان زنجان است.

وی ادامه داد: در این راستا رصد و بهره گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور برای تولیدات داخلی در دستور کار است.

محمدی با بیان اینکه حدود ۹۰ واحد در زمینه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است، افزود: حدود هشت هزار نفر در واحدهای نساجی استان مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور بوده و جهت‌گیری ها در استان بر تکمیل چرخه تولید در این بخش متمرکز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان زنجان درخصوص ظرفیت های تولید زیتون در استان نیز گفت: این استان در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید محصول زیتون، رتبه نخست کشور را دارد.

وی گفت: بیش از ۲۱ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم شامل باغ های زیتون است و این شهرستان بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

نظر شما