شناسهٔ خبر: 68268064 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اکران «شور عاشقی» در مسیر راهپیمایی اربعین

فیلم سینمایی «شورعاشقی» در قالب طرح سینما اربعین حوزه هنری در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا برای مخاطبان ایرانی و عراقی به نمایش در می‌آید. فیلم سینمایی «شورعاشقی» در قالب طرح سینما اربعین حوزه هنری در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا برای مخاطبان ایرانی و عراقی به نمایش در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ همزمان با اکران سینمایی فیلم «شور عاشقی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داریوش یاری، این فیلم در قالب پخش سیار موسسه بهمن سبز در خارج از مرز‌های ایران در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا برای راهپیمایان اربعین حسینی به نمایش در آمد.

«شور عاشقی» با جذب ۴۶ هزار مخاطب در سینما‌های ایران و ۳۰ هزار مخاطب در پخش سیار توانسته تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان فروش داشته باشد.

طرح سینما اربعین موسسه بهمن سبز با چهار فیلم سینمایی «شور عاشقی»، «اخت‌الرضا»، «هناس» و «ایلیا؛ در جستجوی قهرمان» طی ۱۲ روز از ۲۳ مرداد تا ۳ شهریور میزبان زائران حسینی در موکب‌های حسینی در عمود ۷۰۷ و عمود ۹۰۹ مسیر نجف تا کربلا است.

در خلاصه داستان «شور عاشقی» آمده است: سلما باید صدای کاروان اسرای کربلا شود تا جای راست و دروغ در تاریخ عوض نشود. او باید پیش از شمر و مامورانش وارد منازل پیش روی کاروان شود و با گفتن حقیقت اجازه فریب مردم را به ماموران ندهد. این در حالی است که تصمیم او برای همراهی این کاروان از کوفه تا شام، انتقام خون پدرش از قاتلان اوست.

شهره موسوی، پیام احمدی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح و علیرضا استادی از جمله بازیگران این فیلم هستند. «شور عاشقی» که محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم بین‌الادیانی را از آن خود کند.

انتهای پیام/

نظر شما