شناسهٔ خبر: 68269567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر تایید شد؛

محمود حق‌وردی‌لو هنرمند جوان نقاش درگذشت

محمود حق‌وردی‌لو هنرمند طراح و نقاش جوان کشورمان شنبه ۲۷ مرداد در هشتگرد چشم از جهان فرو بست.

صاحب‌خبر -

امیر حق‌وردی‌لو برادر مرحوم محمود حق‌وردی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأیید درگذشت برادرش بیان کرد: محمود ۴ سال درگیر تومور مغزی بود اما سال ۱۳۹۹ بعد از عمل جراحی حالش خوب شده بود اما بعد از ۲ سال مجدداً تومور دیگری در مخچه‌اش دیده شد که در حال درمان آن بود. برادرم طی یک ماه گذشته وضعیت خوبی نداشت و ریه‌ها و مثانه‌اش نیز درگیر شد و متأسفانه شنبه صبح درگذشت.

وی گفت: پیکر محمود را دیروز یکشنبه ۲۸ مرداد در آرامگاه روستای ینگی امام هشتگرد خاکسپاری کردیم و مراسم سوم و هفتمین شب درگذشت وی نیز بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۹ مرداد در هشتگرد برگزار شد.

محمود حق‌وردی‌لو، هنرمند نقاش متولد ۱۳۶۳ در کرج و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه علم و فرهنگ است. او همچنین عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران بود.

نمایش‌های انفرادی او در گالری ارشاد در کرج (۱۳۸۵،۱۳۸۴،۱۳۸۲) برگزار شده است. آثار حق‌وردی‌لو در نمایش‌های جمعی نیز حضور داشته است از جمله در گالری محسن (۱۳۹۸)، طراحان آزاد (۱۳۸۹)، گالری هما (۱۳۸۹)، دی (۱۳۸۸). همچنین آثار این هنرمند در نمایش‌گروهی برگزیدگان نسل نو در گالری هما و رقابت‌های هنرمندان جوان در لندن نیز شرکت داشته است.

انزوای انسان معاصر در مواجهه هر روزه با فاجعه و زیستن در وضعیتی آخر الزمانی، مضامین اغلب آثار وی بود. او به ویژه در طراحی نگاهی به روایات و تاریخ هنر داشت و با ایجاد فضایی دراماتیک ارجاعات نمادینی را در آثار خود می‌گنجاند. طراحی‌های حق‌وردی‌لو مرز میان واقعیت، رؤیا و کابوس را عیان می‌کنند، هر چند که سبک و سیاق آثار وی واقع گرایانه به نظر می‌رسد اما نشانه‌های نمادین و تاریخی کارش بیننده را به تأمل در روایت پنهان هنرمند وا می‌دارد.

خبرگزاری مهر در گذشت این هنرمند جوان را به خانواده وی و جامعه هنرهای تجسمی کشور تسلیت می‌گوید.

نظر شما