شناسهٔ خبر: 68265766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴ طرح برق‌رسانی هفته دولت در شرق استان سمنان آماده افتتاح است

شاهرود - ایرنا - ۲۴ طرح عمرانی برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر ۶۵۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال طی هفته دولت در شهرستان‌های شاهرود و میامی آماده بهره‌برداری است.

صاحب‌خبر -

مدیر توزیع برق شهرستان شاهرود روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ طرح عمرانی برق‌رسانی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر۴۴۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

جمال فرخ‌زاده با اشاره به اجرای طرح توسعه ۱۰ هزار و ۷۰۰ متر شبکه توزیع برق و نصب ۱۵ دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوولت آمپر با هدف تامین برق مشترکان با اعتبار ۱۲۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال، ادامه داد: تقویت هشت دستگاه پست هوایی توزیع برق با ظرفیت یکهزار و ۹۸۰ کیلوولت آمپر به ارزش ۲۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال، اجرای طرح ساخت ۸۵۳ متر شبکه فشارضعیف هوایی به منظور تامین برق گام سه مسکن ملی شهر بیارجمند با اعتبار چهار میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال از مهم‌ترین طرح‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت امسال‌ در شهرستان شاهرود است.

وی با اشاره به اینکه طرح اصلاح و بهینه‌سازی و تبدیل ۲۸ هزار متر شبکه فشارضعیف هوایی سیمی به کابل خودنگهدار با اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال آماده افتتاح است، ابراز کرد: طرح بهینه‌سازی ۲ هزار و ۵۸۰ متر شبکه فشارمتوسط و ضعیف هوایی در شهر رویان و روستاهای سعدآباد، طرود و سطوه با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال اجرا شد.

مدیر توزیع برق شاهرود ادامه داد: طرح نصب پنج دستگاه سکسیونر اتوماسیون و تبدیل ۲۱۶ دستگاه لوازم اندازه‌گیری جهت تجهیزات هوشمندسازی شبکه با هزینه ۱۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال از جمله طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت در این شهرستان به شمار می‌رود.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰۶ هزار و ۱۶۸ مشترک برق دارد.

۲۴ طرح برق‌رسانی هفته دولت در شرق استان سمنان آماده افتتاح است

راه‌اندازی ۴۴ دستگاه نیروگاه خورشیدی در بیارجمند

وی از نصب سه دستگاه سکسیونرهای اتوماسیون در بخش بیارجمند با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال خبر داد و گفت: طرح ساخت و راه‌اندازی ۴۴ دستگاه نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک با هزینه ۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌ های آماده افتتاح است.

مدیر توزیع برق شاهرود افزود: طرح توسعه ۴۵۰ متر شبکه توزیع برق و نصب یک دستگاه پست هوایی ۱۰۰ کیلوولت آمپر منطقه چهارطاق با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، نصب یک دستگاه سکسیونر کنترل از راه دور در دوراهی تاش و مجن به ارزش سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال و ساخت ۵۰۰ متر شبکه فشارضعیف جهت تامین برق متقاضیان مسکن ملی با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به طرح اصلاح و تبدیل ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی سیمی به کابل خودنگهدار در روستاهای قلعه نوخرقان، مزج و مجن با هزینه ۳۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال، اظهار کرد: طرح تعویض ۶۰ دستگاه کنتور کنترل‌پذیر از راه دور در قالب نصب تجهیزات هوشمندسازی در شهر بسطام به ارزش ۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال و طرح ساخت راه‌اندازی ۹ دستگاه نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در این شهر با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از جمله طرح‌های قابل افتتاح است.

افتتاح ۱۰ طرح عمرانی حوزه برق‌رسانی در شهرستان میامی

مدیر توزیع برق میامی هم از بهره‌برداری ۱۰ طرح عمرانی در هفته دولت با اعتبار ۲۰۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری خبر داد.

عباس ربیعی با اشاره به اجرای طرح توسعه یکهزار و ۵۶۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی جهت تامین برق متقاضیان جدید با اعتبار ۲۴ میلیـارد و ۳۰۰ میلیون ریال اظهار کرد: طرح ساخت ۸۷۵ متر شبکه فشارمتوسط هوایی و فشارضعیف زمینی و هوایی و یک دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۱۰۰ کیلوولت آمپر جهت تامین برق متقاضیان نهضت ملی مسکن با اعتبار هشت هزار و ۹۷۰ میلیون ریال آماده افتتاح است.

وی از طرح اصلاح و بهینه‌سازی و همچنین تبدیل ۱۶ هزار و ۲۳۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی سیمی به کابل خودنگهدار با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: طرح ساخت طبقه دوم ساختمان اداره برق بخش کالپوش با هزینه ۱۲ میلیارد ریال از جمله طرح‌های افتتاحی به شمار می‌رود.

ربیعی با اشاره به نصب یک دستگاه پست هوایی ۵۰ کیلوولت آمپر و احداث ۱۷۵ متر شبکه و تقویت یک دستگاه پست هوایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلوولت آمپر در روستای حق‌الخواجه با هزینه چهار میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال، ابراز کرد: طرح اصلاح ۶ هزار و ۵۹۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی در شهرستان میامی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و طرح ساخت هفت هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی فیدر فرومد جهت تامین برق مورد نیاز با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی هستند که در هفته دولت بهره‌برداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و راه‌اندازی ۱۲ دستگاه نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک با ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود، افزود: طرح تعویض ۲ دستگاه سکسیونر موتوردار، ۱۱ کنتور هوشمند و ۲۸ عدد رله هوشمند جهت نصب تجهیزات هوشمندسازی شبکه با اعتبار هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، طرح ساخت ۷۲۰ متر شبکه فشارمتوسط هوایی و نصب یک دستگاه پست هوایی با ظرفیت ۵۰ کیلوولت آمپر جهت تامین برق چاه آب شرب روستای کرنگ با هزینه هفت هزار و ۸۰۰ میلیون ریال قابل افتتاح است.

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان دارای ۱۶ هزار مشترک برق است.

نظر شما