شناسهٔ خبر: 6826532 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فانی عنوان کرد؛

تشویق معلمانی که از متوسطه دوم به ابتدایی وارد می‌‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: افرادی که از دوره متوسطه دوم به ابتدایی وارد شوند، به جای پنج روز، چهار روز آموزش خواهند داشت و امتیاز حق شغل آنها از یک‌هزار و ۳۰۰ به یک‌هزار و ۵۰۰ افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر فانی در سومین روز از سی‌ودومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور  که در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، در پاسخ به پرسش رؤسای ادارات مناطق کشور درباره حذف مجتمع های روستایی اظهار کرد: بسیاری از مجتمع‌های روستایی شرایط تشکیل مجتمع را ندارند و به تبع در دستورالعمل پیوست پیش بینی آنها انجام شده و اگر با مصوبات شورای عالی مطابقت داشته باشند، حذف نخواهند شد.

وی افزود: برای مجتمع های حذف شده معلم راهنما جایگزین می شود و با این کار بیش از ۱۶ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش صرفه جویی خواهد شد.

وزیر آموزش وپرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بکارگیری نیروی متوسطه در ابتدایی را کیفی بخشی می دانید، بیان کرد: ۴ سال پیش کلاس ششم به دوره ابتدایی اضافه شد باید از آن زمان پیش بینی می کردیم که این بهم ریختگی ساختار آموزشی عوارض خواهد داشت و در همان سال ۴۸ هزار نیروی انسانی در ابتدایی برای ششم دبستان کمبود داشتیم.

فانی تصریح کرد: همین تعداد کلاس درس نیز نیاز داشته ایم، اما با تیغه‌ای که بین نمازخانه ها و انباری ها کشیدند، آنها را به کلاس درس تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه هنگامی که نظام آموزشی ۶.۳.۳ مستقر شود، از این پس دوره متوسطه دوم سه کلاسه خواهد شد، گفت: یعنی یک چهارم نیروهای متوسطه دوم مازاد می شوند یا باید آنها به همین روال ادامه دهند تا بازنشسته شوند یا از این نیروها در دوره متوسطه یا از آنها در دوره ابتدایی استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افرادی که از دوره متوسطه دوم به ابتدایی وارد شوند به جای ۵ روز، ۴ روز آموزش خواهند داد و امتیاز حق شغل آنها از یک‌هزار و ۳۰۰ به یک‌هزار و ۵۰۰ افزایش خواهد یافت.

فانی در پاسخ به پرسشی درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته بیان کرد: پیش از استیضاح، کمیته ای اقتصادی برای بررسی مطالبات فرهنگیان تشکیل شد که یکی از موضوعات آن پاداش پایان خدمت بازنشستگان بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان شهریور ماه سال ۹۳ به صورت کامل پرداخت شده است و ۲۵ درصد از بازنشستگان بین شهریور تا اسفند ۹۳ نیز پاداش خود را دریافت کرده اند، اما برای پرداخت مابقی آن نیاز به یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

نظر شما