شناسهٔ خبر: 68263298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادعای خبرگزاری فرانسه درباره نقش رسانه‌های حامی روسیه در ماجرای ترور ترامپ

ساجده محمودی

رسانه فرانسوی مدعی شده وبگاه‌های حامی روسیه که خود را رسانه آمریکایی نشان می‌دهند، «گزارش‌هایی بی‌اساس مبنی بر نقش دموکرات‌ها در ترور نافرجام رئیس‌جمهور پیشین آمریکا منتشر کرده‌اند».

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رسانه فرانسوی مدعی است که صدها رسانه جعلی حامی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) که در ماه‌های اخیر نیز تعدادشان زیاد شده است، تلاش کرده‌اند ادعاهایی را درباره دست داشتن دموکرات‌ها در ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر منتشر کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این، نمونه‌ای بارز است که چگونه پورتال‌های ساختگی مبتنی بر هوش مصنوعی در ماه‌های منتهی به انتخابات ۲۰۲۴ در ایالات متحده، «دروغ‌های تحریک‌کننده» منتشر می‌کنند.

محققان در زمینه اطلاعات غلط می‌گویند که شمار این رسانه‌ها از تعداد سایت‌های روزنامه‌های آمریکایی بیشتر شده‌ است، روندی که با تشدید رقابت برای به قدرت رسیدن در کاخ سفید، اعتماد به رسانه‌های سنتی را از بین می‌برد.

این سایت‌های جعلی که عمدتاً توسط ابزارهای هوش مصنوعی ارزان و در دسترس ایجاد شده‌اند، به وفور روایت‌های قطبی یا نادرست را در شرایطی دامن می‌زنند که مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند قدرت‌های خارجی تلاش‌های خود را برای مداخله در انتخابات ۵ نوامبر افزایش داده‌اند.

بنابر ادعای خبرگزاری فرانسه، شبکه‌ای متشکل از ده‌ها وب‌سایت به‌عنوان سایت‌های خبری محلی مستقل، متعلق به جان مارک دوگان، این ادعای نادرست را مطرح کرد که حزب دموکرات پشت ترور ترامپ در ماه ژوئیه بوده است. دوگان یک تفنگدار سابق آمریکایی است که در فلوریدا با اتهام اخاذی و شنود در این ایالت روبرو بود و به روسیه گریخته است.

این خبرگزاری همچنین در گزارش خود به یک فایل صوتی ساخته شده توسط هوش مصنوعی اشاره کرد که به ادعای آن توسط رسانه‌های جعلی حامی روسیه ایجاد شده و در آن مکالمه فرضی خصوصی بین باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و یک استراتژیست دموکرات شنیده می‌شود و صدایی شبیه رئیس جمهور سابق می‌گوید که خلاص شدن از شر ترامپ، پیروزی در برابر هر نامزد جمهوری‌خواه را تضمین می‌کند.

ادعا می‌شود که این فایل صوتی از طریق شبکه دوگان متشکل از ۱۷۱ سایت خبری جعلی با نام‌های ظاهرا قانونی مانند Atlanta Beacon و Arizona Observer به عنوان منبع منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما